Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett14-god-morgon-god-dag-god-kväll-god-natt
Läst 1330 ggr
Sidentassen
0

Solig morgonhälsning den 9 juli:-)

Äntligen har solen kommit igen, så underbart ! Nu kan man gå ut och njuta av alla blommor, ja jag tror jag överträffat mig själv i år. Antalet urnor och krukor har ökat rätt mycket, jag märker det när det ska vattnas, så regnet som varit har ju varit susen.

I dag vaknade jag tidigt, redan 05.00 av att tre katter stod över mig och absolut skulle ha kel, vad gör man, jo kelar förståss till kl 06.00 då var jag så kaffesugen att jag var tvungen stiga upp.

Ev, ska jag ut på en mindre "turné" idag, inte till 100 bestämt att det blir idag , men som sagt eventuellt…….., det är iallafall något jag ser fram emot.

Ja som vanligt ska dammsugaren och skursvabben fram när jag är färdig med det här, hur gärna jag än skulle vilja slippa så är det ju ett måste.

Och imorgon kommer mitt älskade barn Fredrik och hans flickvän hit. Dom ska åka vidare till Sthlm/Ingarö på fredag för att tillbringa helgen i vår husvagn som en liten minisemester. Campingen är kanonfin med härlig badstrand och själva campingområdet är ren natur så varje husvagn står i sin egen lilla dunge.

Jag får önska er alla en riktigt fin dag och lycka till med det ni ska företa er

Hälsningar Lotta P

Leffe
0

God morgon. Idag ska jag till centrum och handla lite. Sedan ska jag väl sitta en stund och montera en del diabilder.

Sköt om er

Dolleminas
0

Gomorron! Hät har det regnat både inatt och på morgonen (jag lovar varenda droppe behövs…) så idag slipper jag nog vattning… här ska det rensas i i både garderober och annat (passar på när dottern inte ser allt, för då ska ALLT vara kvar oberoende skick…) är nu ledig 2 dagar, sen ska vi på begravning på fredag och sen jobbar jag lör-tisdag…

Ha en bra dag under paraplyet!!

Natali
0

Godmorgon.

Mulet ute. Men det gör inget. Har just vaknat. Vi skall ringa på mera lägenheter idag, och se på fler. De vi kikade på i går var en besvikelse. Det blir väl så när man har eget hus.

Katterna fick komma ut i går under en solig period. Lösa alltså. Oh vad de tyckte det var kul. De hade ju så klart sträng övervaknig av mej men också av sonen, Milton. Han hängde på Saga hela tiden, så de gick runt husen och pysslade  på. Ego var lite mera bunden till huset. Mamma bor alltså helt själv uppe på en höjd, med 12 hektar åker runt huset, och det är ca 500 m ner till den mindre landsvägen, och sen 5 km till närmare större vägen. Och lika långt till närmaste året runt granne.

De skall nog få komma ut i dag också. Ha en bra dag nu.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Dolleminas
0

#3 Åt vilket håll bor din trevliga mamma? Jag är ju van avstånden "så där på vischan…") hoppas vädret blir bättre idag!

Natali
0

#4 Vi finns nära Vindeln. Kommer du o hälsar på? Flört

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Dolleminas
0

Tja då får jag väl plocka med en väninna som kommer därifrån Flört, fast inte idag…Glad

kissan78
0

Godkväll!

Idag har det varit en he del som hänt i mitt annars så stillsamma liv. ;) Har varit på 'stan' och ämnat in mina johanniciklidyngel och bytt mot 4 dalmatinmollysar och 4 guppysar, 2 av varje kön i varje sort. Blev även en växt som var så pass stor att jag delade den i två.

Sen for vi på teater som hembygdsföreningen här på orten hyrt in. Handlade om vittror, troll och andra små knytt.

När vi kom hem från teatern så tog vi oss äntligen i kragen och skruvade ihop en garderob som vi skulle gjort i en veckas tid. Känns bra att fått en del uträttat idag, men det känns att man inte varit hemma mkt. Nu är det snart dags att sussa!

Sov gott alla!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Dolleminas
0

#7 gonatt vännen!!

Inlägget är låst för nya kommentarer