Stinkande kattlåda
Jag håller på att spy här hemma, kattlådan stinker som bara den… åkte förra veckan och köpte ett sånt där "kattlådehus" eller vad man nu ska kalla det :P men det hjälper inte speciellt mycket… så ja börjar nu fundera på om det är kattsanden som är kass… har ni tips på nån bra kattsand som inte luktar gammal föruttnelse och tång såfort katten kissat?… spelar ingen roll hur mycket ja städar lådan för sanden luktar endå…
nåt bra tips??
Ever Clean, CatExclusive. Sedan finns det ett puder att köpa i de flesta zzo-affärer som neutraliserar lukten och så man blandar i sanden

Oftast beror dålig lukt mer på att maten inte passar katten än att sanden är fel (förutsatt att det är kvalitetskattsand man använder). Vad äter din misse just nu? Det kan vara värt att prova t.ex Orijen då det har iaf hos oss påverkat lukten från toan markant (även om maten inte var köpt med det i åtanke)…
Oj oj oj , hos mig fick katterna sprutdiarré av Orijen. testa en bra klumpbildande småkornig sand, mocka regelbundet ex 2 ggr/dag så ska du nog se att det blir bättre
Hälsar Lotta P
Vi har Ever Clean med lite parfym i. Ett sånt kattlådehus med lucka. Sen äter missen RC. Man känner inte ens när hon går på lådan :D Du får prova dig fram. Lycka till!
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

aa f*n tänkte inte så långt… enda sen hon flyttade in här har hon bara ätit Pippis mat, och vägrat äta sin egen… så jag har nu till sist fått ha pippis mat i ett stängt rum och gå in där UTAN efterhängsna Hippie….. så nu duger hennes egen mat igen… kan nog bero mycket på det! (dum som inte tänkt på det innan)
men ska testa ever clean endå..
tack för svaren!