Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett14-god-morgon-god-dag-god-kväll-god-natt
Läst 1290 ggr
Kvadding
0

Pippi vill ha en vän!

Vet ni någon som kanske möjligtvis har en vän åt Pippi?

http://www.blocket.se/vi/16865257.htm?ca=15_k

Leffe
0

Vilken häftig hund. Hoppas han hittar en polare

Kvadding
0

tack! 

en liten nakenfis till kompis hade hon inte tackat nej till… men ja betvivlar att det finns nån Sphynxägare där ute som vill släppa en så fin katt för 1000kr =/ (men hoppas kan man ju alltid, den kommer ju definitivt komma till ett bra och tryggt hem)

Leffe
0

Du måste tala om hur det går i alla fall

Kvadding
0

jag ska hålla dig underättad ;)

Natali
0

Har en husis som behöver nytt hem. Men hon fäller ju. Skall kastrera henne nästa vecka är det tänkt.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Kvadding
0

aa de e ju de… min sambo "avskyr" hår…. mig hade det inte spelat någon roll om katten så haft 4 meter hår och fällt som attan.. för den är lika fin o älskad för det.. men Erik (sambon) han e allergisk mot hår (bara psykiskt då alltså)….

Stj3rnfallet
0

Jag ska betala 10 000 kr för min Sphynx, så det lär nog bli svårt att hitta en Sphynx som kostar 1000 kr. Har inte sett så billiga omplaceringar ens.. Men Cornish rex har jag sett för 1000 kr (omplaceringskatter) =) Har t.o.m sett på blocket, fast det kanske var långt i från Gbg iofs..

Lycka till i erat letande iaf!:D

Kvadding
0

nej dethär med sphynx är mest ett önsketänkade, att där ska sitta nån jätte superrik person med massor av "Sphynxisar" och tycker att ett hem är viktigare än pengarna.. haha men sån tur har man bara i film… ;P

JohannaK
0

På cornish rex i fokus finns det två killar som letar nytt hem. Dom är extremt hundvana vad jag vet så det kanske är ett tips:

http://cornishrex.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b1575a92-958e-4c25-bf91-df8fe6b28aad

kissan78
0

Annars så löser ju vissa huskatter inte direkt någon päls, Saffran som Natali har är en sån om jag inte minns helt fel från besöket hos henne. Jag som vanligtsvis är allergisk mot katter hos andra kände inte ens nåt av den söta lilla rödingen!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

#10 tyvärr så är hon innne i en hårfällar period just nu. Ledsen Tycker det är päls överallt, men å andra sida är jag ju van cornish och sphynx. Min långhåriga huskatt fäller knappt alls.

kissan78
0

#11 Ajdå, kan det va kattungepälsen hon byter bort? Men visst har hon varit rätt duktiga på att inte lösa hår tidigare? Kanske hon måste stanna här när flyttlasset går upp till Umeå! ;) Saffran är verkligen underbar!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Jo det kan ju vara det. Hon skall kastreras på onsdag. Så äntligen kan jag omplacera henne lättare hoppas jag. Ja visst är hon härlig. Hon är den enda katt jag vet om som kan stå på bakbenen hur läge som helst. Har filmat lite i går, tänkte skulle lägga ut på hemsidan.

Kvadding
0

Pippi har funnit en vääään! :D

Hämtar en liten sphynxflicka på Söndag här i Göteborg! Min sambo visade sin supersnälla sida och gick in och sponsrade med "lite" pengar i köpet! :D

Leffe
0

Jättebra och lycka till med vännen

Kvadding
0

så nu får alla erfarna sphynx-mattar och hussar hjälpa mig med tips och råd. Har nog iofs läst på mig om det mesta känns det som, har googlat o haft mig hela dagen.

Tacksam för alla möjliga tips och råd!

RacerDonnans
0

Grattis och lycka till!!!

Din sambo får nog en gosig familj!!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

Grattis!!! Vad heter tösen? Det kommer alldeles säkert att gå jättebra med henne o det är bara att ställa frågor härinne om vad du än kan tänkas vilja ha svar på!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Kvadding
0

Den heter Happy… fast vi tänkte att den skulle kallas för Hippie här hemma.. för det klingar bättre tillsammans med Pippi :P

Kvadding
0

kommer en liten bild på lilla Happy på råttcirkus…

hon flyttade in hos oss idag :D

Stj3rnfallet
0

#20 Åååh, vad avis jag blir! Jag får min flicka först i slutet på augusti =( Men kul att du hittade en iaf!=) Jag är glad för din skull!:D Jättesöt är hon!