Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 2167 ggr
Kvadding
0

PRATAR EXTREMT MYCKET

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hippie, som hon numera kallas, har nu bott hos oss i snart fyra dagar, hon har redan tagit över ställningen här hemma. allt ska vara på hennes villkor och det accepterar jag, hon "pratar" och jamar extremt mycket och ska vara med ÖVERALLT! Jag tycker det är jättehärligt med en såhär social och glad katt…. eftersom jag är nybörjare när det gäller Sphynx så undrar jag om detta är något som är vanligt? är sphynxkatter såhär? eller har ja bara råkat ha riktig tur? :D

Bara kolla bilden, sån flirtig katt ser man ju inte varje dag *blink blink*

Leffe
0

De är otroligt sociala och vill vara med om det mesta som sker i hemmet

Kvadding
0

haha jo det märker jag.. allt från att laga mat till att gå på toa… :D

påminner mycket om en siameskatt jag hade när ja va liten…

mumsikoff
0

HAr märkt att då våra kattungar flyttar och blir ensamkatter så blir de väldigt pratiga! Här hemma är det mest prat då kissarna vill ha mat eller gos, men inte annars…. Kul att du fått en riktigt pratglad kisse!

Kvadding
0

ja jag uppskattar det väldigt mycket eftersom jag går hemma ensam om dagarna, och Pippi säger ju inte så mycket.. så de är skönt att nån av djuren som man pratar med faktiskt säger nåt tillbaka :D

kissan78
0

Chino kan vara väldigt pratsam han med men han har en tyst röst så det kan va svårt att höra vad han säger ibland ;) Cornisharna mina däremot pratar högt o tydligt.

Har en teori om att ju mer man pratar med sina katter desto pratsammare blir dem. ;)

Det första som möter en på morgonen när man går på toa här är sällskap av fyra kissar som pratar o ska ha morgongos. Bättre start på dagarna kan man knappast få!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Leffe
0