God morgon 2008-07-02
God morgon. Min Oskar verkar ha återhämtat sig efter förstoppningen. Nu stod han och tiggde mat när jag vaknade och var helt alert. Mulet ute. Trötthet inne både hos mig och katter utom Oskar.
Sköt om er
Gomorron på dig Leffe och alla er andra också:-)
Här är det en mulen morgon men varm iallafall. Att det är mulet gör inget för jag ska ut till Ingarö och städa och styra om lite i husvagnen. I går tillbringade jag hela eftermiddagen i Vä-ås för att shoppa grejor till den. Tycker det tar aldrig slut på listan med vad som behövs. Men nu tror jag att jag har fått ihop det mesta. Vad som fattas är nog bara en micro och grytor samt stekpanna, men sedan har vi nog allt.
I går kväll när jag kom hem från västerås stod Lilla Blå och Merlin(min inneboende kisse) och grät innanför nätdörren uppe på rummet. Jag tänkte bara släppa ut Lilla Blå (hon har själv börjat vara hos honom) men även Merlin gick ut. Ja ja tänkte jag vi får se vad som händer………. och det gick jättebra. Han busar och leker med de andra som om han alltid bott här, dessutom älskar han rastgården. Härligt att slippa ha honom instängd ensam hela tiden ägarna ska vara borta. Dom har ju dessutom bara han och ha kommer härifrån så det är ju inga problem med bacillusker och sådant 
Sedan lär man väl börja ladda inför helgens begivenheter
Det är ju Big Power Meet här i Västerås. Årets höjdpunkt ! Underbart för ett gammalt raggarhjärta (som dessutom är ägare till en härligt mullrande Caddilac igen)
Det blir ju inget cruisande för oss i år, men nästa år kanske vi kan glida runt där vi också, jäklar så kul det ska bli. I år ska vi på marknaden och leta prylar till vår bil och så blir det finbilsparaden på fredagskväll, det ÄR faktiskt en höjdpunkt. Ska någon av er dit eller är det inga som är intesserad av detta fenomen här kanske??
Hoppas det går bra med alla som har bebisar hemma. Skrutten växer och frodas men skulle behövt en kompis………..
#0 Skönt Leffe att Oscars mage är igång igen. Det är ju ett rätt så farligt tillstånd faktiskt. Är det något han brukar ha ? I så fall kanske du borde ge honom lite olja var tredje dag eller något……..
Nej nu lär jag göra mig iordning så jag kommer iväg till Sthlm någongång
Ha en underbar tisdag allihop
önskar Lotta P
#1 Toppen att du inte behöver ha någon katt instängd. Det är aldrig roligt.
Jo Oskar har problem, men ingen vet vad. Det började vid 1års ålder med urinstenar och totalstopp. Det blev till slut rör i stället för penis. Sedan var allt frid och fröjd i ett par år sedan började han bli hård i magen vilket ledde till förstoppning och vet.besök. Mikrolax och mängder kom ut. Olja varje dag och specialdiet. Lådan varje dag, men bara en tjock hård boll varje gång.. Han fick gå över på vanligt foder, men jag bytte från James Wellbeloved, som innehåller ris och ris blir ju vi hårda av, till Royal. Det blev fortfarande bara den tjocka bollen varje gång. Då började jag ge burkmat bredvid torrfodret en gång om dagen och se avföringen blev bättre varannan gång. Så åkte jag in för operation och var borta i veckan och katterna fick varje dag torrfoder, men ej burkmat. Det var troligen det som ledde till den nya förstoppningen

Morgon.
Ja kastrrinen blev det inget av. Hade en bortglömd räkning så jag kunde inte få kastreringen på räkning som vi räknat med….
Så jag fick avboka.
Så då äterstår bara att möklaren skall komma o värdera huset, en ridtur och en storhandling på mataffären. Sen har jag ledigt till i morgon eftermiddag. Jo skall nog en sväng o kolla på en bike träff i kväll också.
#1 Jo intresset finns så klart! Hade erbjudande om att åka ner. Men det blir så himla dyrt. Det är ju inte bara resan, utan camping, inträde osv. Men det är en ganska häftig tillställning! Nästa år SKA (!) vi åka ner i egen bil. (Hoppas jag). Drömmer om att kunna ta lån, efter huslånen är borta, och köpa en häftig rod, som vi kan fixa till över vintern.
Ha en bra dag!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Gomorron!
Här är det vilodag med massa nakenbebisgos i planerna :) Ungarna har precis blivit så stora att de börjar inse vad som händer runtomkring de! Sååå mysiga!
Hoppas ni har en bra dag!
Goddag allihopa!
Har just kommit hem från ett besök hos veterinären. Följde med en god vän som skulle vaccinera, chippa o besikta sina 5 små cornishar. Var med som 'hjälpreda'. Längtar verkligen efter egna småttingar här i huset! Får nog vänta några månader till tyvärr. ;)
#1 Skulle vilja fara ner nångång o kika men det är precis som Natali skriver så dyrt. :( Du får kika o njuta åt oss andra som inte kan va på plats!
#2 Låter jobbigt med Oskar! Hoppas att magen håller sig i trim nu med blötmat varje dag!
#3 Så trist med kastreringen. Nu när dem haft husarrest o allt ;)
#4 Nakenbebisgos! mmm låter ljuvligt!!
Nu ska jag ut o se om jag kan hjälpa maken något, han håller på att fixa källarfönsterna, färg o kit.
Ha en bra dag alla!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se