Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett14-god-morgon-god-dag-god-kväll-god-natt
Läst 809 ggr
Sidentassen
0

Måndag morgon den 23 juni....

……..ute regnar det och det är rätt så kyligt dessutom. Är som vanligt uppe och ifarten tidigt, Hasses väckarklocka ringde 03.40 och då hade jag legat vaken och kelat med Byske och Coccos en timme drygt (ont i ryggen som vanligt).

Jag hoppas ni alla haft en fin midsommar även om vädret inte varit på topp. Själva har vi bara varit hemma. Vi har jagat husvagn men hittar ingenting i "vår" prisklass. Alla säljs så fort annonsen kommer ut:-(

Jo jag har satt upp belysning i vår paviljong, det blev så fint ske ni veta. Nu vill jag bara ha varmt så man kan sitta därute och mysa på kvällarna.

Idag blir det lite kattbad, och sedan är det dom där gardinerna, som stirrar på mig så fort jag sätter mig här vid datorn…..sy oss färdiga….verkar dom säja till mig, och jag ignorerar dom. Suck, men jag måste ju:-(

Jessicas sambo Aji åkte till Gbg igår för att gå sin första introduktionsdag på Stena Line. Han har nämligen fått jobb där mern måste gå en massa kurser först. Fredde, vår son alltså, och hans sambo, jobbar där. Fredde har jobbat nu i 8 år, tror jag det är. Det är ju ett kanonjobb. Jobba en vecka, ledig en vecka, snacka om mycket ledighet.

Nej nu har diskmaskinen tuystnat vilket betyder att vattenskålarna är färdiga för idag. Så jag ska ta och ställa ut dom runt om i huset och samtidigt mocka lådorna.

Önskar er en fin måndag gör

Lotta P samt alla mina plattisar och den nakne

Leffe
0

Vad härligt och stämningsfullt det måste ha blivit på paviljongen.
Här hemma tar vi det lugnt idag. Katterna sover. Det är mulet ute så det blir nog ingen promenad däremot ska jag börja med lite nya gymnastiska övningar.

Sköt om er

Natali
0

God dag. Vi tog sovmorgon i dag. Så har just skjutsat milton till dagis.

Det blev en sen kväll i går. Eller i morse. Vid 22 så hoppade det ut ett rådjur framför bilen. Det blev inga stora skador på bilen, men lite läskigt var det allt. Sonen blev också lite fundersam, men efter vi plockat upp Skirner och Figge, och han fått pratat lite och även ringt upp pappa så somande han.

Så jag skall ta o äta frukost, sen se om jag skall åka in till nån verkstad som kan bedöma skadorna och vad det kostar till försäkringsbolaget.

Men mest hoppas jag få vila lite. Är trött.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Leffe
0

#2 Det var ju skönt att det gick bra för er i alla fall. Har själv varit inblandad med rådjur några gånger. Man får ju vara glad så länge det inte är en stor älg

kissan78
0

Godkväll!

#2 Verkligen skönt att ni klarade er bra o att det inte var en älg som LeffeD skriver.

Har rätt nyligen klivit upp ur sängen, var upp en sväng på förmiddagen o åt lunch m maken innan han for iväg på jobb.
Ska försöka sitta uppe några timmar nu om jag orkar, kroppen bara skriker att den vill ligga ner igen.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Sidentassen
0

Godkväll på er allihop.

Ja jag har fått en hel del gjort idag, men se dom där gardinerna dom skriker på mig fortfarandeOskyldig 

Jag badade Coccos i morse under höga sångarprotester, men så fort hon hamnade i den varma handduken så slöt hon ögonen och njöt. Jag förundrar mig varje dag, ja varje minut över hur mycket jag förlorat alla dessa år som jag inte har haft en Sphynx i mitt hus. Jag är så kär i denna katt och hon gör mig så otroligt glad. Visst jag älskar naturligtvis mina perserkatter också över allt annat men Coccos visar ju verkligen att hon finns.

I kväll var jag och tittade på en husvagn, nu äntligen har försäkringsbolaget fått tummen ur och betalat ut ersättningen för den som blev stulen för oss. Gissa om min man var förvånad när han kom till jobbet på måndagen och hans hem var borta…….Nja den jag tittade på tyckte jag inte om så den blir det då inte.

#2 Oh vilken tur ni hade som klarade er så bra, bilar går att laga men det kan vara värre med människor och människobarn.

#4 Stackars dig som inte orkar vara uppe. Jag har ju själv bl.a fibro och vet hur det är så jag lider verkligen med dig.

Hoppas ni får en fortsatt bra kväll

Hälsar Lotta P

Natali
0

Suck, jag hade ju skrivit ett långt godkväll inlägg men så försvann allt då dotorn hade stängt av nätverket.

#4 Ja, passa på att springa några varv runt huset, så blir nån annan glad, alltså Zorro. Så sover du bättre sen. Fast ni kanske också har regn. Ni får ta på regn jacka.

#5 Ja visst är Sphynxar underbara. Skönt att det löst sig med husvagn.

#1 Det är skönt att ha dej här igen. Hoppas nu att allt håller som det skall för dig.

Själv har jag ordnat med försäkringsbolagetm behöver bara invänta polisrapporten, så jag får ärendenummret. Det är skönt att såna här gånger ha både helföräkring och drulle, så slipper helt självrisk. Lyktan behövde bytas också.

Jag har äntligen gjort färdigt kvälls sysslorna och väntar bara på ett telefonsamtal, sen skall jag sova. Har tänkt o ta en insomningstablett så kanske jag kommer tillbaka till bättre kvällstider, så jag är piggare på mornarna.

Ha en bra kväll!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer