Ego- ganska tuff!
Här hemma har vi ju en polis. Den ena rex honan. Hon kallas morrhoppan. Av förklarliga skäl. Hon morrar om hon unte tycker att den andra katten skall komma för nära. Den enda hon inte morrar åt är hennes dotter (även om det händer i bland också) men den äldre huskatten har jag aldrig hört henne morra åt. Hon är näst äldsta honan, men är nog bossen (utom den äldre huskatten då). Som jämförelse är Ego yngst här.
Så i går så möttes de, alltså Betty och Ego i en halv stängd dörröppning. Det var bara så pass att en katt rymdes, och där var Ego. Hon jagade på en fluga. och lär: Kakakaka… Så ville Betty ut. Så hon gick fram och började morra och tassa mot Ego för att säga åt henne att flytta på sig. Ego spände bara ögonen i henne en kort stund, och började sedan labba tillbaka (båda utan klor dock). Betty blev nog lite fundersam, för hon backade. Så gick hon fram o provade mot Ego en gång till. Samma resultat.
Det slutade med att hon tvingade upp dörren så hon kunde smita/hoppa förbi Ego. För Ego stannade där hon var. Blev så full i skratt åt dem. Ego är nog ganska stark. Tur att hon än så länge är väldigt snäll.
Hur är era sphynxar mot varandra eller era andra katter?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Chino är väldigt snäll mot övriga, han säger inte mkt till nån. Däremot Fjant har svårt för rexarna, hon morrar så fort hon får syn på dem. Nåt som får tonåringarna att reagera. Vile tycker det är skoj så han far o petar på henne för att retas men BeeBee har blivit sååå sur på hennes morrande nu att hon flyger på henne med kolsvarta ögon. Så fort jag stänger in Fjant är BeeBee sitt rara mysiga jag men så fort Fjant kommer ut o morrar blir hon som förbytt. Det märks att BeeBee ruttnat totalt på Fjants dumheter.
Fjant o Chino leker väldigt hårdhänt med varandra, inte alls på samma sätt som rexarna, dem biter varandra rätt mkt men man ser att det r bara bus, tyvärr beter sig Fjant likadant mot rexarna vilket ju nu inte gillas medans Chino faktiskt lärt sig att leka lugnare med dem.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se