Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 1167 ggr
Natali
0

Sphynxar o motorik

Alldeles nyss så stor Ego på kanten av bordet här i köket. Hux flux föll hon ner på stolen. Vet inte riktigt vad hon gjorde, såg mest ut som hon skulle gå utanför bordet. Helt klart är det dock att hon inte skulle ner på stolen, utan stå kvar på stolen. För när hon trillade, så viftade alla men samtidigt.

Har funderat på om sphynxarna har lite sämre motorik? Ser ju lite oftare att hon lixsom trillar, typ att hon bara tar halva språnget till dit hon skulle.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

BareEssentials
0

Här är det tvärtom, mina sphynxar är de smidigaste jag varit med om, kör slalom mellan prydnader och blommor utan att ha ner någonting, förutom när de vill då, då sitter de på kanten och puttar ner en sak i taget Skrattande

Natali
0

Ja, då är det kanske mer individuellt. Hon är kanske bara i den klumpiga våxt perioden… *fniss*

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

kissan78
0

Hon kanske brås  på sin far?! ;) Han är rätt klumpig han med!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

geiputaus
0

Jag har hört av folk att vissa kan vara lite klumpigare… Lite gulligt tycker jag ;) Längtar tills vi får en nakenfis till i familjen… En vacker dag… ;)

Sidentassen
0

Jag har ju bara en Sphynx, men nog tycker jag att hon är klumpig alltid. Mina perserkatter är mycket smidigare än vad hon är. Däremot är hon ju suverän på hoppa, jag har aldrig sett en katt hoppa så högt direkt från stående, dessutom gör hon ju volter i luften ibland……..

Hälsar Lotta P

Jallu
0

#5 jepp, klumpiga är vad dom är, men det kanske går i släkten? Hemlis