Godmorgon 31 Maj
Jag skall i väg med sonen på kalas i dag hos RacerDonnans. Ska bli roligt, och jag behöver prata av mej.
Mitt liv är lite upp och ner, inte för att jag själv mår dåligt, tvärt om så mår jag endå oförskämt bra. Men en människa nära mej mår inte bra, så min energi går åt att försöka styra upp det. Detta är anledningen till att jag inte är så aktiv här.
Jag håller dock på att smida planer för Sphynx avel, och hoppas att jag hittat en hane. Det hela hänger nog på om han är fertil nog länge. Kan inte para Ego förrän slutet av året tror jag. Om jag inte vinner högsta vinsten på ett lotteri, som jag inte köpt nån lott.
Katterna har börjat få gå ut på bron, har satt upp galler dörrarna. Nu går till och med Ego ut och myser. Har köpt solkräm, men inte smörjt in henne än. Hoppas det funkar med barnsolkräm. För extra känslig hud.
Hoppas ni får en bra dag. Många hälsningar från Ego och Natta
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Du bör inte använda solkräm för människor på henne, giftiga om de slickar i sig. Helosan för kossor från Apoteket är bra
Annars är väl aloe vera bra, aloe vera innehåller ju naturligt solkskydd.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Men solkräm för barn är ju ogiftigt eftersom bebisar får i sig det… Det har vi på nakenhunden i alla fall ;) Får bebisar slicka det så får nog nakenfisar i allmänhet göra det ;)