Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 01-allmänt-kattsnack
Läst 869 ggr
Sidentassen
0

Ny här och med sphynx bland perserkatterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag är ny här, har väl tittat lite ett tag men tänkte att jag skulle presentera mig mer "ordentligt":

Jag heter Lotta, föder upp perserkatter sedan 18 år tillbaka under namnet S*Sidentassen men har nu även en liten sphynxflicka i familjen. Hon heter S*Shemaya's Kissimee och är en SPH f 02 21, men hon lystrar till namnet Coccos.Kyss (när hon nu har tid med det)

Att det blivit förändring i huset syns klart och tydligt, till och med vår "gammhagga" Trasan som är 10 år, försöker sig på busa. Coccos är ju överallt där inga andra katter någonsin tagit sig och hon förgyller verkligen tillvaron för oss. Ja det enda är väl att det kan bli lite väl varmt under täcket på nätterna, för därifrån går hon inte, när vi lagt oss. Tätt tätt intill mig ska hon ligga BASTA !!!

Coccos är här på foder, men efter Agneta fått sina kullar, ja då är hon min vilket jag ser fram emot. Jag tror inte det blir någon sphynxavel här men kanske någon utställning iblandGlad

Jag skickar med ett foto när hon var lite yngre, ja det är nog taget för ett par månader sedan. Det finns inga på min hemsida ännu men snart ska hon få sin egna sida där bland alla hårbollar:-)

Hälsar Lotta P

kissan78
0

Sicket sött litet skrynkel!!! Du är så välkommen hit och så roligt att du prenseterade dig!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

Grattis och vad roligt med en till nakenfis!

Berätta gärna mer!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

RacerDonnans
0

Kul att få se ett nytt sött "skrynkelansikte" här. Lycka till med den lilla tösen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Jallu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va kul, då är ju våra kissar syskon Glad

S*Shemaya's Everglades (Sph d 0221) Även kallad Gizmo. Skrattande

Sidentassen
0

TAck för välkomnandena, det gläder mig. Det här med Sphynx är ju så nytt för mig eftersom jag varit perseruppfödare under så lång tid. Men hon fyller verkligen vårt liv med glädje så jag ångrar inte detta en sekund.

#4 Va kul:-) Vilket härligt foto av Gizmo. Är han lika galen som sin syster månne. Hon gör tom volter i luften, helt vild är hon, men på ett underbart sätt:-)

Ha en skön lördag hälsar

Lotta P

Jallu
0

:) Ja Gizmo är en riktigt buse som hoppar runt & är helt galen. Kan verkligen inte säga emot dig, det är helt underbart att ha en liten nakenfis. Fast lite varmt på nätterna blir det dock ;) :P

Sidentassen
0

#6 Jag håller med dig till 100% att det är varmt om nätterna:-) Coccos ska ligga tätt tätt intill mig, under täcket, det gör ingen av de andra de ligger inte ens i sängen en hel natt som hon gör.Men spelar kvittar, dom är ju så härliga så det får gå det också:-)

Hälsar Lotta P

Leffe
0

Hemma hos mig finns skogisar och cornishar och en huskatt, men ingen nakenkatt, men alla katter har sin charm oberoende av ras

Sidentassen
0

#8 Hade inte du #bara" cornish förut ? Eller minns jag fel?

Jag är den Lotta P som var ordförande/stambokförare/utställningssekreterare i Smålandskatten under lång tid för si så där 100 år sedan;-), om du kommer ihåg?

Lotta P

Leffe
0

#9 Jo och cornishen är fortfarande "huvudrasen", men har fött upp tre kullar skogis också

Sidentassen
0

Men så kul att träffa på dig igen då:-) Ja jag håller mig till perser jag, men så har jag ju den här dårpippin Coccos nu också. Och hon förgyller verkligen min tillvaro, det är säkert. Men några kullar, nähä…….tror inte det nej;-)

Hälsar Lotta P