Dna prov!
Nu har jag äntligen skickat in dna prov på egos färg. Detta till UC davis i Califonia. Har kollat för Choklad, mask och dilution. Det blir så intressant o se vad jag får för svar. Duliterad vet jag ju att hon inte är, men får ju reda på om hon bär på dulition. Tänkte det var lika bra när jag endå var på gång.
Min gissning nu är nog bruntonk. Hon har mörknat betydligt på tassarna nu. Vad gissar ni på?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Vad spännande! Jag gör en amatörs gissning på tonk. Men jag är ingen expert :P Fin ögonfärg har hon iaf :)
Får jag fråga vad ett DNA prov kostar? Jag har en kille här hemma (kastrat så det är inte tal om någon kommande avelskatt) som förbryllar mig och det hade varit roligt att få veta exakt vilken färg han har. Bara för skojs skull sas.
Han är reggad som lila med vitt men det är han inte. Man kan dock se spår eller antydningar av lila i ansiktet. Köpte honom som vuxen och kan tänka mig att han har sett ganska lila ut som liten därav felreggningen. Han ser nu mer ut som ett mellanting mellan creme och röd med vitt. Ludd på öron o svans ser ljust röda ut men övriga kroppen är väääldigt ljus, nästan vit och saknar den "solbrända varma tonen" jag tycker brukar finnas hos röda sphynxar.
Ögonen går inte ens att säga vilken färg dom har. Beror på ljuset men allt från ljusgula, beige, silver och svaga aquatoner. Tyvärr blir dom gula när jag tar kort med min dåliga kamera så bilder på honom för att få hjälp går inget vidare :S
Tycker alltid det är så svårt med sphynxars ögon då jag haft 33or som är aqua och 32or som har illblå men sedan så står det ju faktiskt att maskning skall avgöras genom kroppsfärg och inte ögonfärg. Oavsett vad hon är var ögonen fina :)
Ska bli spännande o se vad lilla madamen har för färg eg! Tror också att hon är tonk men sen om hon är brun el choklad är ju verkligen svårt att säga!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Ha! I går kom proven fram! Ska bli sååå spånnande. Måste nu vänta i 5-10 dagar till…. 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Åh vad spännande! Ska bli intressant att höra vad det är för färg hon har! Vacker som en dag är hon iaf