Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 15-tävlingar-månadens-nakenkatt
Läst 4530 ggr
Natali
0

Tävling: Maj månads nakenkatt!

Ja. Nu börjar vi att ta emot bidragen för MAJ månad.

Det gäller fortfarande en bild per katt. Kattens namn, ålder och ägare. Och lite varför just denna katt skall vinna MAJ månads nakenkatt.

TEMAT: RYNKOR!

Tävlingen är öppen för bidrag tom 30 April.

Juryn är även denna gång: RacerDonnans och Lullan1 (medarbetare på Cornish Rex I Fokus), Sidentass och Kattassen (Båda är medarbetare på Hittekatter I Fokus) Nilla, (sajtvärd på Siamese i fokus). Även Anna-karin, (bla medlem här på sphynx.).

Priset denna gång kommer att vara en puff. Puffen sponsrar av JohannaK, och kommer att ha brodyr med nakenkatts tema. 

Lycka Till!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

Jag kommer att delta med ett kort på Ego, men vill ha henne nybadad först. Denna tävling skulle jag gärna vilja vinna själv. Om ni inte vet vad JohannaK har för sorts puffar så kan jag berätta för er att de är SUPER fina. Jag tror att det blir en SphynxIFokus brodyr på också.

Hennes puffar finns i ganska många trådar på Cornish Rex I Fokus. ;-)

kissan78
0

Jag väntar oxå på den 'perfekta' bilden då jag hemskt gärna vill vinna puffen med! ;) Har redan två puffar hemma från JohannaK och dem är såååå populära!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok. Hittade en gamal bild. Här har hon just fått slicka en skål med gräddblandning. Lite kladdig. Och här rynkar hon ju på munnen också.. *Fniss*

Katten heter S*Hewiras Ego Girl. Har kommit fram till att hon är choklad i alla fall. Eller vi får se.. Tabby och vitfläck är i alla fall 100. Sen tror jag att hon kan vara tonkanese maskad också. Så fort ekonomin tillåter skall ett dna prov skickas in. Hon är nu 8 måndader. Men var 4 månader när fotot togs. Hon behöver en alldeles egen puff som bara är för henne, och inte alla andra håriga katter. Hon har faktikst inget alldeles eget. =)

Detta kort togs i alla fall för att visa på att hon inte är specielt renlig av sig. (Ja det är min man i bakgrunden…) Mina Cornishar skulle här ha börjat putsa sig ordentligen. Men Ego bara söker efter mera. Nåja, grimagen hon gör är ju faktiskt ett försök till putsning, i alla fall i mungipan.

[Em_I_Am]
0

Ok jag har lyckats missa alla andra tävlingar så jag slänger in ett av mina bidrag med en gång Cool

Namn: _S* Dragonheart´s Darnassus _Född: _2007-04-14 (alltså snart ett år) _Ägare: Emma Öhr

Bilden är nytagen, tyvärr med mobilkamera så kvalitén är urdålig. Men rynkig är han, min lille gosse <3

Jag tycker att Darnassus borde vinna eftersom han behöver lära sig hur man slappar och tar det lilla lugna lite mer Räcka ut tungan 

När han väl coolar ner sig lite hittar jag dessutom honom sovandes på de mest tokiga platserna… Idag hittade jag honom sovande under min ena bäddmadrass, platt som en pannkaka. En gång hittade jag honom på hatthyllan. Favoriten är att ligga i tvättkorgen. Så ja, han behöver nog en alldeles egen myspuff Flört

Återkommer med bidrag nr2 snart hoppas jag för visst får man lägga in en bild per katt?

kissan78
0

puffar upp tråden o hoppas på mer skrynklor!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

zeldtrix
0

Katten heter S*Zeldtrix Spirited Away SPH g 32. Född: 070911. På bilden är hon ca 5 veckor gammal. Ägare & uppfödare: jag.

Smurf som hon heter till vardags behöver en ny puff eftersom alla puffarna numera måste delas med den väldigt irriterande whippetvalpen Lexie som flyttat in i huset. Hur kan en hund få plats i katternas puffar undrar Smurf varje dag. Det är helt enkelt väldigt jobbigt med en valp i huset Skrattande. Dessutom tuggar valpen på allt! Ve & fasa, det är inte lätt för en liten nakenfis…

kissan78
0

Bara två dagar kvar!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

Så här kommer en bild på IC Angelbald Capuccino som blir 2 år i sommar.

Chino är en så mysig kille som lyckas charma alla! ;) Han betyder så mkt för mig min gosigaste lilla skrynkla! Snäll mot allt och alla!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

Ett litet bidrag på S*Hewiras Fjant som är 11 veckor imorgon.
Samäger henne med Helena Persson

Hon är en sån busig o rynkig liten miniChino. Blir en bild från när hon var liten och inte kunde röra sig så fort. ;) Nu fastnar hon visst inte på nån bild alls!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Em_I_Am]
0

Har tyvärr inte hunnit ta några bilder på katt nr2 men tog just ett med mobilen bara för att få vara med :) Ursäkta dålig kvalité :S

DK Need Fur? Al Catpone heter den här mysisen och han är snart 3 år. Han är expert på att rynka ryggen som ni kan se på bilden hihi.

Catpone är nyinflyttad sedan ett par månader tillbaka och maken till myskisse har jag aldrig träffat. Catpone vill ingen illa utan vill bara ge o få kärlek JÄMT. Hade han varit människa och född lite tidigare hade han bergis varit hippie… Ni vet Peace Love and Understanding X-D
Han fullkomligt älskar att mysa ner sig i tvättkorgar, filtar och en myspuff hade han ääälskat!

kissan78
0

Sista dagen! Tråden kommer snart att låsas och juryn får börja jobba! ;) Så ni som inte anmält nån kisse än gör det nu!! Puffen är verkligen underbar!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

BareEssentials
0

Ett bidrag från oss också då :)

En annan ras, en don sphynx hane vid namn Gandolf (ja jag vet, hemskt namn men han är tysk så han är ursäktad Flört )

Gandolf är nu ca 4,5 månad gammal och det dröjer en stund innan han landar i Sverige men han skulle hemskt gärna vilka komma hem till en helt ny puff som han har hört skall vara helt underbar Glad 

Gandolf ägs av mig och Annika Ericsson (S*Simelis)

kissan78
0

Nu är tävlingen avslutad och juryn ska få göra sitt. Tråden låses.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Inlägget är låst för nya kommentarer