Vi har en hund...ehh jag menar sphynx
Ja, det är ju nästan så det känns som vi har en hund. Ego hon får alltid slicka tallriken efter vi har ätit middag. Bara det är mat som hon kan äta så klart. Inget som är kryddat mycket, eller för salt osv.
I dag var det lite potatisgratän, rödvinsås (utan alkohol då) och lite uppstekt söndagsstek.
Så får hon ju slicka morgontallriken också.
Det ä rlite roligt, för de andra katterna undrar vad det är hon äter på, och vill också ha. Men som oftast tycker ju de att det Ego äter bara är äckligt!
Hon är väldigt social. Men så fort hon tror att det är något som liknar mat någonstans, då börjar hon kurra, mycket och högljutt! Även om hon inte får mat, så kurrar hon! För hon kan ju tänkas få mat.
Men tror hon börjar bli lite mera kräsen nu. Hon äter inte sallad längre… 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Mina katter äter allt, Echo har slickat i sig en hel del tacosås vid det här laget, rödvinssås gillas här också men vi gör vår på rödvin som även det funkar. Majs, apelsinjuice, ostbågar, choklad, okokt pasta är några andra favoriter :)
Chino har varit värsta slasktratten men har faktiskt blivit lite mer kräsen med tiden. Känns faktiskt riktigt bra ändå, vet inte hur bra dammråttor är att äta. ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Låter som helt underbar katter som kan o vill äta det mesta! Har ni någon till låns så är det bara att maila…
mina katter rynkar bara näsan när man visar dem något annat än den "vanliga" maten de är vana vid..