God kväll Påskafton
Kom på att både goddag påskafton och god kväll påskafton får mej o tänkt på uttrycket goddag yxskaft. Bara lät lite lika… *fniss*
Nåja nog om detta. Vi gömde ju påskägg och Milton älskade gömma leken. Han stutsade av iver medans han letade. Han gömde faktiskt påskägget i sin tur o ritade egna ledtrådar till oss. Vilken härlig sjärna han är, jag mår så bra o få hitta på såna hära saker o se Milton tyckat att det är roligt.
Jag och min man fick oss dagens garv i kväll framför tvn. Ego har ju länge sprungit omkring med en skosula. Hon hämtar den nästan vart vi än stoppar undan den. Men nu skulle hon bära i väg med kattsandspaden. *LOL* Fast hon tog sig inte över lådorna, de står tillfälligt i ena hörnet i tvrummet, bredvid soffan o bakom fotöljen. Snacka om knas katt va?
Är alla Sphynxar "Bärare", alltså som bär om kring massa prylar.
Ha en god kväll, och sov så gott, det ska jag försöka göra. Jag känner mej nästan gamal som är i säng strax o klockan bara är 11. Ha det bra.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Chino brukar också bära runt på saker men inte i samma utsträckning nu som vuxen som när han var kattunge. Men om det är nån skillnad mot dem bärande cornisharna jag har vet jag inte. ;) Både Baby Belle o Enya är farlig på att springa runt med saker också…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Mina bär också saker. Smurs åsikt verkar vara, ju större grej desto roligare att bära på :). Men även mina orientaler bär och apporterar. Är väl så med de flesta aktiva raser kan jag tänka mig.