Godmorgon 29 februari.
Jaha, matte säger att denna dag bara kommer var fjärde år?! Jag fattar ingenting. 
Nåja. Nu har vi kommit in i lite rutiner här i alla fall. På morgonen får jag alltid slicka mattes frukostskål. Massa youghurt lämnar hon ju. Sen under dagen så blir det lite annorlunda från dag till dag. I bland är hon borta stora delar av dagen, och i bland är hon bara hemma. Men sen när lillhusse är hemma, och det är middagsdags, så vet jag min plats. På mattes axel. Där sitter jag alltid. Om det inte blir jättekonstigt, och husse sitter på hennes plats. Då blir det så konstigt så då kan jag inte sitta på hennes axel. Jag menar, de kan ju inte byta plats så där hux flux. Tokiga människor…
Nåja. Allt är bra i alla fall. Sov så klart under mattes täcke i natt. Men faktsikt så har jag inte gjort det förut hår. Då det var så varmt o gott i badrummet. Alltså det kallas tydligen golvvärme. Mysigt. Men så skurvade matte ner värmen lite, så då måste jag ju sova under hennes täcke igen.
Nåja, ha en bra och varm dag allihopa. 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Matte hälsar:
Åhh vad sött. Jag längtar också efter en hund.
Och jag svarar henne:
-Brrrr, en hund? Du menar det där hemska odjuret som var här o hälsade på en gång, med massa lockig päls. Som Saga gick fram till o dängde upp lite lojt, för att sen sitta bredvid? Nä, Hjälp! Inte någotsåndant i vårat hus! Fast jag måste erkänna att det ser ganska varmt o mysigt ut på din bild zeldtrix… hmmm, kanske om jag ger det en liten chans till?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

# 2. Både Skrynklan & Smurf hälsar att den där saken fungerar bra till uppvärmning. Den går även bra att sova på och ha som kudde. Den har inte så mycket päls heller och ingen underull så den smutsar inte ner så mycket :).
.