Sphynx och allergi
Hejsan!
Som rubriken lyder så undrar jag hur det är om man är allergisk, kan man ha Sphynx då?? Det är ju individuellt, men är det nån som har allergi och har en phynx??
Precis som du skriver är det väldigt individuellt om man som allergiker klarar av sphynxar. Jag är allergisk och kan ha sphynxar och cornish rexar men inte alla individer funkar för mig. Har bla märkt att helvita katter är nåt jag inte alls klarar av o ju ljusare o mer vitt det är på katterna dessto sämre funkar det för mig. Bästa är helt enkelt att fara o provnosa flera gånger el hitta nån man kan få låna hem en katt ifrån.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Min syster har varit allergisk. Hon tål mina rexar. Och även lilla Ego, sphynxen. Men tror hennes allergi nu är övergående.
Så mycket mera vet jag tyvärr inte.
Intressant med ljusa. Har ju hört att typ svarta fertila hanar skulle vara värst. Också att kattungar är värre än vuxna.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Jag har också hört det med att mörka katter ska va 'sämre' men för mig är det ju verkligen tvärtom, vet även fler som reagerar värre på ljusa/vita katter. Sen tycker jag inte riktigt heller det stämmer med fertila hanar… Tål ju inte Zorro bättre efter han blev kastrat tex. Kattungar brukar jag inte känna så mkt av heller, inte om dem är mörka i färgen iaf. Antar att en del nog tycker det är konstigt att jag som är allergisk mest bara har mörka katter men det är ju av en anledning (även om största är att dem är sååå fina). ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#3 Håller med dig, det är samma här!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#4 Det är så kul att höra fler o fler som tycker samma sak!! 
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Hej min sambo e jätte alergisk! Hans mmma hade en hane och det gick inte! men vi har skaffat en hona som är HELT naken och hon sover med oss i sängen! Han känner inte av det! Så sattsa på en HELT naken och det ska varta Hona! Så tror jag det funkar för dig med =)
#6 Antar att din sambo är enbart pälsallergiker… För dem flesta allergiker tål inte proteinet i saliven el en kombination av båda och för dem så är en riktigt gumminaken inte fullt lika bra. Jag känner ju tex mer av en sån gumminaken än en lite pälsigare kisse.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se