Nu har det börjat!!
Strax före klockan 12 nu inatt låg jag och klappade Safari som låg på min mage under täcket. Kände att jag var kladdig på magen så klev upp o tände lyset, o se det var slemproppen hon släppt så snällt på matte!! Så nu lär det inte bli mycket sömn inatt! :)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Skriver här också..
Nej vad spännande! Hoppas allt går bra! Ska gå och lägga mig precis, men hoppas på rapport och ett gäng pigga nakenfisar imorn då! Lycka till!!
Inget mer har hänt, Safari spinner o spinner o jag får inte lämna henne… Är ohyggligt trött nu efter en hel natt utan sömn… Saken blir inte bättre av att jag sovit dåligt två senaste nätterna med. Men den som väntar på nåt gott…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Det kan ju förstås ta ett tag ibland mellan slempropp och födsel. Hur har det gått nu?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Åh vad spännande!

Spännande, men som Natali skrev så i värsta fall håller hon oss i ovisshet länge till.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Fortfarande har det inte kommit några små, men värkarbetet har iaf satt igång lite smått. Safari tog en paus o har sovit ett par timmar men har nu klivit upp o vill ha matte igen. Hon behöver nog all den ork hon kan ha för att klämma fram dem små! Blir en lång dag det här! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Åhh, vad spännande!!!

Händer det något? Hur går det?
Ja hon har täta värkar nu, bara någon minut mellan varje. Hon har även börjat öppna sig en aning så snart kanske det behagar ploppa ut nån liten sötnos!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Nu har första tittat ut! Vägde 82gram, är nog svart o vit ev blå o vit och jag tycker det ser ut som en hane, hon krystar mer nu.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Grattis här också. Tack för smset.

Grattis! Såg dett först nu. Hoppa allt gått bra sedan dess.
Åhh, grattis!!
Väntar på update….
Fortfarande inga fler små men jag skymtar en till, hon har fått en ägg gula nu o magmassage så vi får se om det händer nåt snart
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Väntar med spänning på nästa. Blir en lång kväll detta….Kommer ju stanna här tills det är över ju!
Grattis till den lille :)

Grattis till den första lillskrutten! Hur går det? Kommer det några fler?

Tydligen så har värkarna av stannat. Enligt sms. Jag håller tummarna att det kommer flera, för jag hoppas det är fler än 1.
Som Natali skrev så har värkarna slutat, tycker mig känna någon till men Safari mår bra o även lille killen så vi ska avvakta o se…
Nu ska vi försöka vila lite så återkommer jag imorgon med mer nyheter om det hänt nåt mer och så ska jag försöka ta lite bilder på underverket!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Grattis till bebisen, håller tummarna!

Det är ju förstås det viktigaste att safari mår bra. Hoppas lillkillen mår bra nu också. =)
Både Safari o lilleman mår kanonbra. Han har gått upp till 103 gram idag från sina 82 när han föddes! Inte konstigt med fri tillgång till hela mjölkbaren. ;)
Safari var lite orolig här på förmiddagen men jag tror att det är för att det blåser så mycket ute så hela huset skakar, har bäddat ner hon o lillen i sängen nu och då blev hon lugn!
Nu är det dags att försöka fota lite!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Ja, vill se bilder. =)

Så söt han är den lille!
Vad gullig han är!
Blev det bara en nakisbebbe, eller hur har det gått för Safari?

Välkommen Ferdinand!

Vilket litet gulligt skrynkel! Så söt! Och fint namn också. Var det bara den lille rackaren i magen?
Ja det verkar inte komma nåt mera… Safari och Ferdinand mår alldeles utmärkt, idag väger han 125 gram så han ökar på bra i vikt! Lite trist att det bara blev en men bättre en som mår kalas än fler som det inte går så bra för el ingen alls! ;)
Tror att förlossningen tog på mig mer än mamma katt dock! På 4 dygn sov jag totalt 11 timmar ;) Men nu har jag också börjat återhämta mig så nu blir det snart mer bilder på den lille killen!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se