Sphynxar o barn
Började fundera på en sak idag. Eler precis nyss. Jag trodde att min son hade somnat, för han hade legat tyst i minst 10 min. För att det ska hända trodde jag att han sov. Men helt plösligt frågar han: -När kommer du mamma? Då visade det sig att han hade legat o myst med Ego hela tiden.
Så jag nattade honom lite mera (sjöng lite). Så kommer Ego igen och vill krypa under hans täcka. Kan säga att han somnade med ett leende på läpparna. =)
Kan det vara så att Sphynxar rent generellt är lite mera sociala med barn. I och för sig brukar våra andra katter ligga i hans säng emellanåt. Men jag tror att Ego ibland är lite mera. Kani och för sig bero på att han äntligen har lärt sig att alltid vara snäll med katterna. (Han har inte gjort illa dem tidigare, men just känslomässigt har han problem att sätta sig in i hur andra upplever vissa handlingar).
Är det skillnad på Sphynxar-Barn, jämfört med andra katter?
Bifogar en bild på Egos första dag hos oss. =)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Jag vet inte eftersom jag inte har erfarenhet av sphynxar ;) men här hemma är alla katter väldigt barnkära på kvällarna, när barnen lagt sig till ro för att sova. Igårkväll klagade lillkillen på att vår husis Baileys tog all plats i sängen .. så vi fick maka undan honom en bit för EN kudde räckte ju tyckte vi. Europén Paige kryper gärna in under täcket hos honom el lilltjejen och vill vara där, Phoebe (vår cornish rex) ligger ju helst näääära under täcket och barnen tycker att det blir för varmt och för trångt. :)
Men det känns ju bra att även sphynxarna är så barnkära och jag kan tro att de älskar värmen från barnen, barnkroppar är ju som små kaminer!
Sen är Ego så mysig, så mysig … :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Mina cornishar älskar värme och just på kvällen så kommer min stora bebis Kayo och buffar då han ska under täcket! Där kryper han ner, bökar och stökar så han ligger mot min mage med sina tassar som är iskalla!och så trampar vi och trampar, jätteskönt mot naken hud……