Mat och "avfallspodukter!?!
FUnderar lite på vad ni ger era sphynxar fö rmat? Ego fick ju Babycat och Kitten RC i början. Nu har vi ju övergått till fiskfri mat, och då var det precept kattungemat som gällde.
De har också fått Exigent, en av de enda foderna som RC har utan fisk. Nu har de bara fått Exigent ett tag, då Precept maten var slut. Och jag tycker att hon mår alldeles utmärkt på denna. Hon fiser knappt något alls numera.
Kom på det nu på morgonen.
Hur är det med era katter, vad får de och får de mycket "avfallsprodukter"?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Chino åt också RC Kitten från början men han vart ju väldigt dålig i magen av det. Har som provat olika foder och senaste halvåret har det varit veterinärfoder. Dock nu senaste månaden så har han även fått RC Exigent och nu äter han även Pussi blötmat i påsar (enda sorten som duger o bäst är den med vilt och kyckling, den med grön rand).
Veterinärfodret och Exigent minskar fisandet men när det serveras annat foder så fises det rätt frisk här! ;) Safari hon fiser på nu också men hon har ju rätt mycket i magen som trycker på! ;)
Sen erbjuder jag alltid rått kött så fort något sånt tillagas men det duger inte till sphynxarna här, bara cornisharna som kastar sig över det. Ska försöka få tag på älgkött för att se om det kan va nåt för Chino, av nån anledning tror jag att det är nåt som kan falla han i smaken.
När Chino var yngre åt han precis allt som gick att svälja men med åldern har han blivit lite klokare (el är det kanske kräsnare). ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Jag gav tidigare, för några år sedan, RC till mina katter. Slutade med det dels för att Skrynklan inte tålde det speciellt bra och för att det innehåller så mycket carcinogena konserveringsmedel och så mycket bulkprodukter. Jag bytte till Nutro som är dyrare men som inte innehåller några konserveringsmedel alls och innehåller mer köttprotein. Alla är superbra i magen på det fodret.
Jag ger även mina mycket mjukmat, mjau och icas egen utan socker och tillsatser och även rått kött. I köttväg ger jag det mesta: kycklingvingar, färs, hela köttbitar, inälvsmat mm. Allt rått då givetvis. Man kan väl säga att jag "fuskBARFar"
.

Sen när jag bara her fem stycken katter, så ska jag nog bli lite fusk barfare. Tror inte jag orkar ge bara Barf, men en del i alla fall.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.