Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett06-avel-och-genetik
Läst 1447 ggr
kissan78
0

Safaris dräktighet

Ja nu är det snart dags, på en vecka till så får jag på allvar sitta o vänta på att bebbarna ska behaga kika ut. Tycker inte magen växt såå mycket på sista dagarna men det rör sig för fullt därinne. Har iaf känt två bebbar så det blir iaf dubbelt så många som i förra kullen! ;)

Hoppas att mitt mobila bredband anländer i vecka för då blir det onlineförlossning! :)

Ska försöka ta några färska magbilder också.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

Vad härligt! Jag ser verkligen fram emot lite nakenbebisar!

Hoppas att du får ditt mobila bredband, då kommer jag att sitta som en igel vid datorn och kolla!

Natali
0

Ja, nu är det snart dags ja. DU vet att blir det bekymmer så är jag bara några timmar bort. =) Blir spännande o se vad Ego får för småsykon!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

kissan78
0

#2 Tack vännen!! Jag börjar faktiskt känna mig lite nervös, 'min' första nakenkull ju!

#1 Ja får jag inte mobila bredbandet så lär jag iaf lägga in en massa foton på dem små! ;)

Den här veckan kommer att gå såååå sakta! När det är alldeles lugnt i magen blir jag nojjig över att det är nåt fel men dem små kan ju inte leva rövare hela tiden i magen. ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

cherish
0

Åh vad mysigt, snart kommer det små nakenfisar till dig!! Vad skoj för pappa Chino att få se sina bebisar … :) Jag ser fram emot massa bilder, det vet du!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

Lycka till. Jättespännande. Om du inte får till mobila bredbandet tills dess får jag väl göra som sist jag var med på förlossningFlört.
Då ringer jag och vägrar lägga på.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

#5 Det låter bra! ;) Men idag har jag iaf fått simkortet till mobila bredband så förhoppningsvis får jag grejen (som man ska stoppa simkortet) imorgon så jag kan kolla om o hur det funkar. Förstår inte riktigt hur det funkar men får väl lära mig. ;)

Nu sparkar det sååå mycket i magen!! Inom en vecka bör det ha hänt nåt! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

Är det inte dags snart….Nu har det väl gått en vecka….Fot i munnnen Ego vill ju ha småsyskon nu! *Fniss*

Blir såå spännade det här. Vilket datum är det dag 65? Vet du när hon har fött tidigare?

kissan78
0

65 är på måndag den 11:e… ska ta o bädda iordning för henne ikväll, måste ta fram min säng som jag ska sova på kommande veckor ;) För inte kan jag låta henne sova själv i kattrummet! ;)
Vet faktiskt inte vilken dag hon fått på tidigare men däremot så sa hennes egentliga matte att magen är ungefär samma storlek nu som den gången då hon fick 5!!! Låter ju lovande!!! ;)

Har hälsat mamma o pappa från Ego att hon vill ha sina syskon nu! Chino har börjat ligga o krama om Safari jättemycket! Kanske han vill känna sina barn röra sig?!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

Kom ju på att jag vet visst när hon fött, iaf Ego. Hon föddes på dag 66…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

Har tagit bilder på Safaris mage igår, kommer att lägga ut dem under kvällen, ska bara redigera dem först innan jag lägger ut några. Det märks verkligen att det börjar närma sig!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer den första bilden på Safaris mage, tagen på dag 60

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

en till…

Safari är väldigt mkt för att ha ögonkontakt nu.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

ännu en

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Dolleminas
0

#11 Är det inbillning eller har hon börjat få tillbaka "hormonpälsen" på ryggen och sidorna???

Tänk vi syns imorgon (ja alltså vi 2-benta..)!!

Natali
0

Nu är det alltså bara 5 dagar kvar. Hoppas nu att allt går bra och det kommer i alla fall 3 st tycker jag. Hoppas på 5 jag. =)

kissan78
0

#14 Ja hormonpälsen har kommit rätt bra här sista veckan. ;)
Tyvärr ses vi inte imorgon ändå men det ringer jag dig om!

#15 Idag är dag 61 o jag börjar lite smått tro att dem kommer redan i helgen… Hon har haft förvärkar både igårkväll och idag. Hon vill att jag ska ligga med henne inne i (!!!!) bolådan. Så nu är det verkligen bara att vänta, ska börja sova med henne nu så hon har tillgång till matte dygnet runt.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

Ojoj oj. Hoppas verkligen det går bra. Håll oss uppdaterade! Du vet att du kan ringa om det är något. Det tar ca 4 timmar för mej till dej.

kissan78
0

#17 Tack så mycket! Har ju varit lite nojjig här idag om jag klarar av en förlossning, känns som det vore första men har varit med om 5 st där jag varit själv o ca 15-20st där jag varit med o hjälpt till så varför ska just den här gå fel?! Men är så orolig för Safari, hon ger ett så ömkligt och skört intryck! Min lilla gosegris!
Men det är alltid bra att veta att det finns backup när det krisar sig!

Kommer meddela för varje tecken jag ser som antyder att det börjar närma sig. Bara för att jag tror det kommer snart lär hon dra ut på det till dag 70 el nåt sånt ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

Vad tjock hon är! Urgulligt!

Härligt att det snart blir små nakenfisar, undrar om det blir någon över till mig? *ler*

kissan78
0

#19 Hon har så mysig mage nu att pussa på! Å det blir säkert nån till dig med! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#20 Inte retas så… Räcka ut tungan

Synd att det inte finns någon Sphynx här på ön, det hade varit jättemysigt att få träffa en irl.

kissan78
0

#21 Håller faktiskt på att kolla upp om det finns någon liten nakenfis där, tycker ju att alla människor ska få åtminstone se en i verkligheten! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

#22 Ja, vad snällt av dig! Tänk om det finns någon? *hoppas* Så jag kan få känna och klämma lite… bara liiite… Glad