Sphynxen i dina drömmar?
Många är vi som drömmer om Sphynxen. Antingen vill vi som har en eller flera ha en till (de är beroendeframkallande) eller så ä du inte Sphynxägd ännu utan går och drömmer om en alldeles egen skrynkla.
Jag är nyfiken på hur just din drömsphynx ser ut? Färger/hane/hona/vuxen/kattunge/speciell uppfödare/utställningsbar eller "bara" sällskapskisse?
Jag har en gosse som fyller ett år i april och drömmer om en gosse till. En VIT blåögd kille. Drömmen är oddeyed men det är lite svårt att ha turen att komma över en sådan. Peache`s Love är en katt jag tycker är helt fantastiskt fin.
Så min drömsphynx (utöver den jag redan har) är:
*Vit, oddeyed eller blåögd. Får vara maskad annars bara solid vit
*En hane helst men blir man kär i en liten tös är det inget att göra något åt… :P
*Vuxen eller kattunge spelar ingen större roll för mig.
* Har flera uppfödare jag har förtroende för och som jag tycker har väldigt fina och bra katter. Fast huvudsaken är att katterna är testade, är väluppfödda osv.
* Gärna utställningsbar men inget tvång.
När kissen ska införskaffas? Hmm jaa när jag sparat färdigt och "min" katt är född ;)
Min drömsphynx ska vara svart med vit haklapp och vita tassar. Vill att det ska vara en stor hona, tycker dem flesta sphynxhonorna jag sett har varit 'små', gillar dem lite större sphynxarna. Hon ska ha en hel del skrynklor, något som jag inte heller tycker är så vanligt hos speciellt honorna. Hon ska isf både kunna användas till avel och utställning! Kommer jag någonsin 'få' mina drömmars katt?? Hoppas det! :) Vet nån av en sån tös som råkar vara till salu så finns här en med intresse!! ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Min drömsphynx? Det var en svår fråga.
Skulle vilja ha en ljus kisse. Lila eller vit. Gärna oddeyed, blåögd. Men tycker att riktigt bärnstensgula ögon kan vara snygga också. Hona ska det vara. Självklart utställningskisse.
Fast just nu är Ego min dröm sphynx förstås. Får se hur hon tar sig på utställning…snart… =)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.