I dag ska jag....Ego´s dag 18 januari
Jaha, denna morgon började bra. Jag sov hos min matte, under täcket så klart. Det är så skönt o mysigt. Kan inte förstå varför inte alla de andra katterna också vill var med där under? Men det är klart, de har ju det där konstiga som kallas päls?!
Nåja, mina planer för dagen då? Jo först och främst så vill jag ju komma över så mycket av den maten som matte äter som det bara går! Det är ju standrad för alla dagar liksom. Men morgonen började dåligt! Jag fick bara smaka lite brödsmulor. Och är jag försökte äta ur tallriken med flingor och yoghurt så tog matte bort mej! Han ni hört va? Vilken fräckhet!
Så nu sitter jag här och beklagar mej lite, nu måste de bara skärpa sig idag. I går kväll fick jag ju lite rivna morötter och fiskpinnar. Fiskpinnarnan fick jag dela med en del av de andra som bor här i huset. Men mortötterna fick jag ha för mej själv i alla fall.
Matte tjatar också på mej om utställning. Hon håller upp mej i luften och pratar med mej, och drar o sliter i mej. Ja, det går väl an, men vad är det dära utställning hon tjatar om? Hur det än är med det, så säger hon att hon än så länge inte har råd. Vad ska det betyda? Nåja, får väl se om det mysteriet uppdagas så småningom också.
Nu ska jag nog gå och inspektera borden lite noggrannare. Hoppas ni har en bra dag, med mycket god mat.
Hälsningar Ego
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Vet ni vad? Någonting spännande hände mitt på dagen. Matte åkte iväg en sväng mitt på dagen. Så kom hon hem, och det luktade spännande om henne. Och plösligt kom allt tillbaka till med:
-SÅ här luktade det också dagen efter det att jag först kom hem hit! Matte sa att det luktade hamburgare. WOW vad det luktade gott! Det var hela två månader sedan det luktade så här! Självklart ville jag smaka på det! Till slut lyckades jag smaka på något som var i en liten skål, tänkte ju att den måste ju ha varit en skål till mej, och mums vad det var gott!
Men så schasar matte bort mej! Jag antog ju att hon gjorde fel, så jag försökte igen. Men hon tog bort mej igen! Så jag hoppade upp ett par gånger till. Sen lurade jag henne! Jag gick därifrån. Jag låtsades vara lite förnärmad, det var jag ju nästan också. Sen försökte jag smyga mej dit. Men attans, hon upptäckte mej!
Jag fick faktiskt äta någonting grönt, matte sa att det var sallad. Men efter det plockade matte bort allting. Jag försökte hitta något hon glömt, men tji fick jag.
Nu är det kväll, så jag får försöka hitta mera mat i morgon!
Hoppas alla andra där ute har haft en bättre matletar dag än jag!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Stackars dig Ego!! Lilla saken Baby Belle har samma jobb med att försöka hitta mat att sno åt sig men matte o husse bara säger nej och lyfter bort. Jag tycker det är rätt skoj att dem säger nej till henne, hon måste ju förstå att det är jag som ska sitta i mammas knä när det vankas mat.
Nospuss från mamma Safari
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se