Efterlysning, IDP
Jag har lite problem att hitta info om uppgifter omIDP utställningar, klasser, om raserna uppdelas i förgrupper inom IDP utställningar osv. Jag efterlyser någon som kan hjälpa mej med IDP biten här på Sajten!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
All info borde finnas på www.idpnordic.se där finns alla utställningar samt all info om utställningarna och IDP regler.

Kan inte hitta riktigt där. Jag hittar alla utställningar, men inte utställningsregler och om det finns färggruppsindelning på olika raser osv.

#2 Utställningsregler ingår i Reglemente. Färggruppsindelning finns för uttagning av BIG.

Nu hittade jag det. Tack. Ska kolla igenom det snart då. Bedöms katterna i uttagning till cert i dessa färggrupper? Eller är det bara i BIG?

#4 Bara till BIG. För cert delas de in i ras, klass, kön och färg (ej färggrupp). T ex så tävlar alla blå sphynxhanar SPH a i klass 3 mot varandra om certet.

Jah ok, så då tävlar tex. svarta för sig? HUr är det med tex vitfläck? Maskade osv?

#6 T ex en hona svartvit i klass 3 tävlar mot andra svartvita honor i klass 3 om certet medan de blåvita tävlar mot varandra osv. Maskade tävlar på samma sätt mot maskade av samma kön och färg i samma klass för cert.