Allätare
I dag har lilla Ego smakat både på rågbröd, morötter och lingonsylt. Allt gick ju ner i en rasande fart, även om hon inte fick smaka så mycket.
I går stod bland annant fiber makaroner på matsedeln. Lite kladdkakaesmet hann hon få i sig också.
Jag häpnar över vad hon äter och vilken aptit hon har! Första dagen hon var hos oss, eller alltså dagen efter hon kom hem hit, så var hon som en duracell kanin upp på bordet och åt allt hon kunde, som just i detta fall var hamurgesallad med dressing. Vi fick plocka ut henner ur papperna som vi hade knölat i hop, och ur påsen som hamburgarna kom (Vi syndade på lunchen).
Är alla sphynxar så här? Hon äter ju allt. Och efter andra salladsbiten, då spottar hon ut den, men hon äter alltid två, och fort går det! 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Chino var vääääldigt glupsk när han var mindre, åt precis allt som gick at svälja, nu har han dock blivit lite mer 'kräsen' så nu försvinner inte allt ner i magen iaf. Safari däremot är en riktig dam och äter mest bara kattmat fast en o annan chipssmula har hon hittat på golvet ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Fast Ego ville inte äta blötmaten som alla katterna fick som lite festmåltid på julafton. Men gamla torkade brödkanter, det går bra. 
Haha, 'finsmakare'!! Fast nu när du skriver det så kom jag faktiskt ihåg att Chino nobbat blötmat när han var yngre, det är först nu han får för sig att smaka lite när det serveras. Lustigt det dära att sånna glupska katter ratar det bästa för dem…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Tänkte fortsätta att berätta vad ego smakat på i dag.
Lite pytt i panna. Lite sweetpeas (alltså söta ärtskidor), det var super gott, och de andra katterna plockades runt henne: -Vad äter du? Och sen blev det: -Är du lite galen??!! Hon har också fått lite grädde, hon snodde åt sig lite madelmassa. Och till sist lite chips (Ja jag vet, mitt i veckan…..). Osså förstås lite blåbärsyougher med flingor. Några små bördkanter, lite ost från frukostbordet.
Kans bubblan min!