Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 01-allmänt-kattsnack
Läst 599 ggr
Lullan1
0

Reaktioner från andra djur?

Hur reagerar andra katter och djur på Sphynxarna?

Jag vet att vissa hundraser inte alls funkar så bra ihop med andra hundar pga att de har blå ögon, eller ser annorlunda ut. Likaså med hästar, skäckar kan ju bli utmobbade i hagen pga att de ser annorlunda ut.

Finns det några problem, eller kan det bli problem att ha andra katter och en Sphynx tex?

Natali
0

När Ego kom hem till oss, så var helt klart de katterna väldigt brydd, men reagerade inte som på andra katter. De gick fram och nosade, och nosade och nosade. Det tog mycket länge innan de fräste åt henne.

En dag senare kunde hon röra sig fritt bland 9 andra katter.

Det verkar nästan som om sphynxar har lite lättare att bli accepterade. En teori jag har är att Sphynxarna luktar lite mindre, då de dels badas mera regelbundet, och dels inte har päls som "suger upp" kropps lukter osv.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

kissan78
0

Hos mig funkar det finfint med sphynxar tillsammans med cornish rexarna. Har faktiskt aldrig hört om någon som haft något annat djur el annan kattras som reagerat konstigt mot sphynxar men nåt enstaka fall finns säkert.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

Vad bra att det funkar så bra! Det var nog bara en liten tanke jag hade att de ser ju inte ut som "vanliga" katter, och då kanske det skulle bli problem.

Men det är säkert som du skriver, Natali, att de luktar mindre och därför lättare smälter in i en kattgrupp.

Intressant! Tack för era svar!

Natali
0

Här är det snabba svar vetu….och flera samtidigt…. *LOL*

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Lullan1
0

Skrattande Roligt att se att ni är på bettet!