Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 1152 ggr
[Michaelacarolina]
0

Sjuk efter vaccin

Hej! Jag ska köpa min första sphynx, han är nu 16 veckor gammal. För 1 vecka sedan fick han sin andra vaccinering, nobivac tricat novum. Han reagerade på vaccinet och blev slö och tappade aptiten, därför sköt Uppfödaren upp dagen då jag skulle få hämta hem honom. Jag var och hälsade på honom för 3 dagar sedan, då låg han och sov men såg kry ut i ögonen och visade efter en liten stund tendenser till att vilja leka. Innan vaccineringen var han tydligen den lekfullaste av de alla! Är det någon som upplevt samma sak med sin katt? Vet att dem kan reagera på vaccin, men detta brukar väl vara i 1 max 2 dagar? Idag hade han lite högre temperatur än normalt också. Han ska tillbaka till veterinären nu på Tors, jag hoppas verkligen han blir frisk! Men vill inte köpa en kattunge som är sjuk, då jag redan haft katter tidigare som har fått avlivas pga sjukdomar..

kissan78
0

Under min tid som uppfödare har jag haft 2 kattungar som blivit riktigt dåliga av vacccinationen och nästan dött. Vet om de som även dött efter vaccination så nog händer det att de kan bli rejält dåliga tyvärr. 
Mina två blev dock dåliga vid första vaccinationen och de var kvar till de var ca 4-5 månader innan jag bedömde de helt redo att flytta.

Nu ser jag att ditt inlägg är någon månad gammalt så jag antar att kissen redan flyttat hem till dig? men tänkte svara ändå om fler undrar :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se