kull i slutet på året??
Är ute i god tid nu. Jag har en äldre sphynxhona som nu ska somna in pga cancer. Fick ta över henne. Jag söker nu registrerade uppfödare som planerar kull i slutet på året. Jag behöver inte köpa båda kattungarna från samma uppfödare. Jag är även intresserad att ta en hon kattunge på foder ifrån en framtida kull (eller halvfoder) inte för att jag vill ha en billigare eller gratis katt för jag vet att det är långt ifrån gratis att vara fodervärd. Men jag vill gärna få vara med under parningar dräktighet och förlossning och allt arbete med mor och kattungar då jag själv någon gång i framtiden vill bli uppfödare. Jag bor i västra Sverige och kan åka runt 20-30 mil … finns möjlighet för att mötas upp om uppfödaren finns längre bort än 30 mil så är de inget hinder för mig :) Så kom igen o nämn bra uppfödare här eller om du själv är uppfödare om vad för planer du har inför parning i slutet på året och lägg isåfall Gärna in bilder på tänkta föräldrar :) PS. Vill inte ha otrevliga kommentarer. Har ni personliga frågor eller mindre trevliga åsikter så skriv i PM . Tack :)
Oj lite text försvann. Skriver från telefonen. Jag är intresserad av 2 kattungar. Antingen båda för helt köp eller ena köp och andra foder.
Men herregud skriver helt knas.. Självklart vill jag ha ordentlig information om tänkta föräldrar och inte bara bilder. Kanske ska berätta om oss. Är en familj på 2 vuxna 3 barn o 1 hund och min naken tant som snart kommer få träffa andra nakenfisar på de sköna elementsängarna i de blå. Bor för tillfället i hyreshus men letar efter hus att köpa. Ingen allergi i familjen så de kommer inte komma en annons på kattungen/ungarna om att dom ska säljas igen pga allergi. Dom stannar livet ut om dom kommer hit. De kommer finnas uppställd klätterställning med klösställen. Bepälsade hyllor kommer sättas upp på vägg som en skön sitt/liggplats. Många egna filtar. Peewee kattlåda och pellets. Mat kommer fortsättas med samma som uppfödaren gjort. Låda med leksaker. Allt kommer vara fixat hemma innan kattunge/ar kommer flytta in. Sedan kommer dom ställas ut. Regelbundet hcm-scannas . Och självklart tas till veterinär om de skulle behövas. Kattkonto kommer finnas också ifall något skulle hända.
Planerar några kullar med och bor i norrland men brukar ofta resa söderut och kan hjälpa till med transport då.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se