Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 06-avel-och-genetik
Läst 1942 ggr
pingelan
0

Önskas en trevlig sphynx hane för parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en liten spynxtjej på 1/2 år. Lilo. Jag har valt att ej steriallisera henne då jag gärna hade velat ta en kull på henne. När åldern är inne. Börjar redan nu att kolla runder lite efter en villig hane. Och undrar nu hur ni ställer er till det? Om ni hade velat va en del av detta? Hör gärna av er vilket som. Om ni har frågor hur jag tänker, om mig och min vardag och familj djur eller om annat. Om tankar kring det och tips, om ni känner någon som hade velat detta m.m. Tacksam för svar! Mvh Petra

iiiiissa
1

Min första fråga är om du har uppfödning? Såldes Lilo för sällskap eller har du fått godkännande från uppfödaren att para henne?

pingelan
0

Nej jag har ingen uppfödning utan vill ta en kull på henne för att jag tycker att hon ska få känna på den känslan av att bli mamma. Det var ingen registrerad uppfödare med tanke på avel som jag köpte henne av men de har inget emot att jag tar en kull på henne. Det tycker de bara vore skoj. Jag är medveten av vilka tester hon måste gå igenom.

iiiiissa
5

Det är en av de sämsta anledningarna till att ta en kull… Då har hon ingen stamtavla antar jag? Dvs. föder du upp kattungar som klassas som huskatter, inte kan livförsäkras för mer än typ 1500kr och inte kan ställas ut som sphynx. Tror, och hoppas, inte någon vill låna ut sin hane för att para. Tyvärr.

Vivere Ex Animo
4

Misstänker att du kommer ha svårt att hitta nån seriös människa att låna frisk hane från iom det blir ju klassat som huskatt avel och inget nån uppfödare med avels moralen i behåll stödjer. Kom också ihåg att det ej handlar om att din hona ska vara frisk, även linjerna bakom henne påverkar och ska vara väl dokumenterade, för att inte ens nämna att samma gäller även pappan.

ymmmi
0

hmm varför gör du en ny tråd än den föra tråden som du gjorde, du fick några tips från andra.