Omplacera sphynx, så ledsen.
Hej, jag har blivit allergisk och måste omplacera vår sphynx. Han är världens finaste och har en gedigen personlighet. Han älskar sällskap, men vill även vara ostörd även om han är nära. Han vill vara med, (lite som en hund) oftast i allt man gör. Han älskar att leka och jaga flugor, han tycker om att sola sig under spottarna i köket (när inte solen tittar fram). Han vill inte bada varje dag, helst aldrig. Det är viktigt att veta att sphynxar behöver fettet de producerar på huden, det ska inte tvättas bort varje dag. Han är matglad, så det är bra om man har fasta tider för maten.
Han är verkligen världens bästa katt och jag vet inte om jag klarar av att omplacera honom, men om jag träffar rätt person/personer så kommer jag veta att han har det bra i alla fall.
Han är 4 år, grå i huden och stora gröna ögon.
Är det någon som känner sig manad, hör av er till mig.
Gud så underbar kissemisse:) vart finns han?:) och vad vill du ha för honom?:) kan va bra och veta:)
Min bror vill ha en spynx. undrar med vart ni finns :D
Är han kastrerad, vad heter han i stamtavlan? jag har en arbetskamrat som letar sphynx.

Svara gärna på PM
På arken zoo har dom ett nytt schampoo som ska få bort alla allergener. Kanske något som är värt att testa
På "Älskade sphynxar", en grupp på facebook, finns det folk som söker vuxna omplaceringskissar :)
Jag förstår inte hur man skickar PM, men jag är väldigt intresserad av ännu en Sphynx! Vi har en katt sedan tidigare, en hane som är 6 år gammal och MYCKET vänlig och nyfiken mot allt och alla.
Finns han kvar? vad vill du ha för honom ? vart finns du?
Den här tråden är gammal, startad i april förra året och TS, monikaa83 har inte varit inloggad sen dess. Så sannolikheten är försvinnande liten att få ett svar från henne.
.