Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett10-katter-kattungar-till-salu
Läst 1615 ggr
aron
7

Omplacering kastrerad nakenkille

Det är med största bedrövan vi måste skiljas från vår femåriga nakenkille, då vi inte kan få det att fungera med nya barn och dylikt. Världens snällaste och mysigaste katt, med stort behov av bus och mat. Rödtabby, med stora babyblå ögon och enligt mig helt enkelt dumsnäll. 

Givetvis reggad, chippad, vaccinerad enligt konstens alla regler.

Han finns i närheten av Arlanda, och söker ett nytt hem, helst med kattkompisar och människor som har mycket tid att leka med honom.

heliker
0

Finns han kvar? Jag kommer med mer info om det är så..

iiiiissa
0

Vill också veta om han finns kvar. Vilken uppfödare kommer han från? Har han varit sjuk/skadad något eller är han fullt frisk? Är föräldrarna HCM-scannade? :)

The_snow_falls
0

Hej Letar du fortfarande efter ett nytt hem till din kille? :)

aron
0

Hej, han finns ännu kvar. Han kommer från uppfödaren Jean Dark, med stamtavla och allt. Går att kolla på deras hemsida, han heter enl stamtavlan Johnny Depp, så titta på J-kullen från 2009., kastrerad runt 2010. Han har inte varit sjuk, men han har en ovana att äta dumheter, allt som känns bra i munnen; så han är opererad två gånger. Alltså öppnad, så han har ett ärr över magen. Föräldrarna hans är kontinuerligt HCM-scannade. Anledningen till att vi inte kan ha kvar honom är att vi helt enkelt inte klarar av att ta hand om honom längre, han går på toa i våran säng, och är allmänt jäkla odräglig. Och om det är så här det är nu, så kommer det gå komplett åt skogen när vi får ett barn till att ta hand om här mot sommaren. Vi har prövat allt, inkl Feliway och snart mer obskyra lösningar som tarot och tankeläsning. Han kommer helst till ett hem som kan ge honom mycket uppmärksamhet, kärlek och framförallt sällskap. Efter en match med två ouppfostrade hundar kommer han inte överens med hundar, dock har vi aldrig prövat med andra, okända, katter.

Fjordell
0

Han hade gärna fått komma till mig på prov (jag har hund och två katter) men jag bor alldeles för långt bort. Tyvärr. Jag hoppas verkligen att ni hittar det perfekta hemmet åt honom.❤️ Jag känner lite extra för "problem"katter.

The_snow_falls
0

Hej :) Jag och min sambo år fortfarande intresserade, har PM:at dig.

aron
0

Hej alla.

Det visade sig att han var smittad av en parasit, tritrichomonas foetus, Den enda behandling som fanns att tillgå är experimentell, motsvarande cellgifter, och är inte garanterad att lösa problemet. Bieffekterna var troligtvis kraftiga, och inkluderade ett nästan totalt utplånande av hans karaktär. Så istället för att låta honom genomlida en sådan behandling också, så valde vi att låta honom somna in igår kväll, omgiven av de han älskade.

Han är oerhört saknad. Och kommer nog vara det resten av mitt liv. Har aldrig varit med om att en katt kan ta sig in i hjärtat så djupt som Set gjorde under sina fem år. Fast, såklart, så levde han nog flera av sina nio liv samtidigt. Konstant på språng, ofta jobbig, alltid mysig. 

Jag överdriver inte när jag säger att tårarna rinner på mig medans jag skriver.

Det här blev mer av en runa än något annat, men jag behövde skriva av mig det här. 

Set, vi älskar dig. Om det finns nåt på andra sidan så kommer vi sen, om du har tid att vänta.

//Husse och Matte