Låna hane?
hej.
jag söker en trevlig hane att låna till min sphynxhona.
all info om henne osv kommer ges via pm om det finns någon som är intresserad.
är intresserad av att låna för:
*endast parning
*ha på foder kort/långtid och få lov att para henne med hanen (såklart betalning ges).
jag blir gärna foderhem åt en hane lång tid som man vill ska hållas fertil länge , då jag endast ska ha 1 kull på honan innan hon ska kastreras.
kommentera, skicka pm och berätta om era hanar och ställ frågor som ni vill veta om min hona. samt om ni vill låna ut endast för paring eller foder lång/korttid.
det finns nog inte många uppfödare som är villiga att sätta ut en fertil hane på foder hos dig för att du sedan ska kunna använda honom på din egna Hona.
tanken var inte att de skulle vara gratis om de lät så haha. menat såhär
om någon har en fertil hane som ska ut på foder och båda går med på 1 parning mellan min hona och den hanen (man får betalt antingen i pengar eller kattunge man väljer själv) sedan efter den kullen så ska honan kastreras och hanen kan stanna om det handlar om långtidsfoder.
alltså är det likadant som att man endast lånar ut hanen bara att den även är på foder/halvfoder.
men detta var bara ett förslag samt att jag gärna bara "lånar" en hane för själva parningen och lämnar tillbaka så som man normalt gör. men nämnde allt för att det finns flera alternativ att göra om de sitter någon hemma som kanske vill lämna ut sin fertila hane längre och han kanske skulle vara en super match med min hona. pch som sagt, inget var menat som att jag inte skulle betala.

Det brukliga är att honan åker till hanen….jag har en hane men han lånas ut endast till testade honor och allt efter honom går till sällskap utom om man vill behålla en kattunge själv och är uppfödare.
okej. är ny på detta, väntar på att få mitt stamnamn godkänt just nu.
självklart kommer min hona att testas innan också. jag hade tänkt en parning när hon löper i januari om jag har hittat någon hane har jag inte hittat någon hane inom 6 månader så får hon kastreras vilket är tråkigt med tanke på hennes hälsa. Hon hcm testades i somras och allt vart bra. men resterande tester görs när jag hittat hane att para med.
jag har tänkt att behålla en kattunge från henne inom avel senare, annars hade jag inte velat ta en kull på henne nu. hon är som sagt äldre så det tas en kull för att hon är såpass gammal och utan hcm. hennes dotter ska hcm testas hon också men hon är kastrerad redan.