Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett11-katter-kattungar-köpes
Läst 1041 ggr
Fjordell
2014-05-26 23:24
7

Omplacering önskas ♥

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blivit en katt fattigare. Min bror agerade akut stödhem och tog sig an en skyggis via Kattakuten, och fick låna min kastrerade fd hemlösa hankatt, Gilgamesh, som trygghet till den skygga katten. För att göra en lång historia kort, så har min bror valt att behålla skyggisen, och skyggisen har adopterat Gilgamesh, vilket gör att vi inte vill sära på dem.

Men så blev ju min Nessa ensamkatt igen. Och nu när det gått några veckor sedan dess att Gilgamesh flyttade upptäcker jag att Nessa inte alls trivs som ensamkatt. Hon är väldigt sällskaplig, social och kärlekstörstande. Hennes separationsångest blir dessutom värre när hon inte har en jämlike.

Hon är ganska speciell av sig, inte speciellt 'på' andra katter, men hon gillar att ha en annan katt nära sig. Hon bjuder in till lek, men är inte den som leker hårt, utan hon gillar mest att göra tokryck och rusa runt i lägenheten.

* Här börjar annonsen, för er som inte vill läsa allt dravel.😉 *

Därför har jag nu bestämt mig för att aktivt börja leta efter en till familjemedlem. En vuxen katt är det jag önskar hitta, helst en hona, men en kastrerad hankatt kan också vara intressant. Katten bör såklart fungera väl med andra katter, men också tolerera hundar, då jag har just en liten hund, som så såklart respekterar katter, även om hon gärna bjuder in till lek med jämna mellanrum. Hon är en liten hund, så det finns gott om ytor för katterna att vara på där de kan slippa undan om de vill. Jag har även ett takhögt klösträd, och funderar på ett till. Givetvis är mina katter innekatter, och får komma ut i sele. De har även tillgång till innätad balkong.

Jag är 22 år, bor i en 2a på 62 kvm, och mina djur är familjemedlemmar. Katten som får komma till mig slipper byta hem igen. Det är livet ut som gäller. ♥ Givetvis försäkrar jag mina djur, och de får allt uppmärksamhet och vård de behöver. Jag är ensamstående och ägnar i princip all min lediga tid åt djuren. De är mitt liv.

Jag hoppas verkligen hitta en sphynx som söker ett nytt hem, och som skulle passa in här hos mig. Jag har alltid velat ha en, och det känns som att det är dags nu.

Kruxet är att jag bor i norrbotten, närmare bestämt Piteå, men jag har körkort och bil, så jag kan åka en bra sträcka för att få hem den rätta kissen. Annars brukar inte transport vara ett väldigt bekymmer att ordna, däremot blir det ju lite svårare om man gärna vill träffa mig personligen först. Men ja, sådant kan vi ta sen… ifall det skulle bli något!

(Jeeeesus christ, vad långt det blev nu…) 

Men ja, för vidare kontakt är det bara att PMa eller skriva till mig på Facebook: https://www.facebook.com/isabellaamandaoliviafjordell

Fjordell
2014-05-29 00:26
1

Jag uppdaterar lite! Skulle det finnas någon i Stockholmstrakten så har jag transport fixad i mitten av juni (med bil).

Fjordell
2014-06-15 21:46
0

Putt putt!