lurad?
Vad bör jag göra om tidigare ägare inte skickar mig stamtavlan på katten? I kontraktet står det med och även att katten skulle vara kastrerad men när vi väl får hämta honom flera timmars bilresa hemifrån så är han inte det. Vi går med på att göra det och sedan skicka kvittokopia för att då få stamtavlan hemskickad. Men den har trots otaliga meddelanden ännu inte kommit. Jag ska inte ställa ut honom eller så, men sjunker inte "värdet" nåt enormt om han inte har stamtavla? Vill hur som helst "varna" för detta katteri som finns i danmark.
Varför fick du inte stamtavlan på en gång när du hämtade katten??
Hon hade glömt den….sa hon.
Hon åkte långt ner från Danmark till Gbg för att lämna katten, så jag och min sambo tyckte ju att hon verkade seriös. Vi hade pratat massor innan och allt var frid och fröjd. Handpenning var även betald. Så vi ville ju få med oss katten hem när vi väl möttes upp.
Är uppfödaren verkligen från Danmark eller har h*n bara en av sina "filialer" där? Kommer att tänka på en uppfödare som påstår sig vara från Danmark men kommer eg från Polen och har varit en del turbulens runt denna.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Stamtavlan är poösk, men ja som du säger så bor hon i Danmark. Jag "hotade" henne lite nu med att jag kommer varna folk för hennes katteri. Och då svarade hon inom 2h. I dagsläget säger hon att hon var tvungen att ändra papper på pappa-katten då denne hade bedömts som en annan färg än vad son angivits under senaste utställning. Hon sa att hon skulle maila mig så fort allt var klar. Att jag kunde lita på henne. Så vi får väl se. Hur som helst har det varit galet mycket sgrul med denna uppfödare.
Tror det är samma uppfödare och inte alla har fått korrekta papper eller friska katter heller för den delen.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se