Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 1111 ggr
Beafer
0

Någon som använt Itrafungol?

Jag har skrivit här förut om min katt med jästsvamp. Den vill aldrig riktigt försvinna trots ihärdigt badande med Malaseb. Var till veterinären för några dagar sedan och vi kom fram till att jag skulle prova med Itrafungol. Har ni några erfarenheter av det? Hur lång tid har det tagit innan ni sett resultat? Har det hjälpt alls?

LykkeLii
0

Detta svarar inte riktigt på din fråga, men vill gärna berätta de liknande problem jag och min katt haft.

Hade samma problem att inte jästsvampen försvann trots malaseb. Veterinären gjorde en biopsi på katten och det visade sig att hon hade allergi (troligast foder). Hon kan få lite jästsvamp som jag kan tvätta bort, men tyvärr fått ärr/pigmentering som aldrig kommer gå bort. 

Jag har inte testat Itrafungol, är det receptfritt?

Jag hoppas innerligt att det funkar på din katt! Lycka till!

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Beafer
0

Det verkar vara ett riktigt gissel det här med jästsvamp! Min är troligtvis allergisk mot både kyckling och fisk. Hon kliade sig i början då i samma veva när hon fick svamp första gången. Nu äter hon ett foder som är basterat på häst och har inte kliat sig sedan jag började med det. Men svampen är kvar. Itrafungol är inte receptfritt. Vad jag har förstått så kan det krävas flera behandlingar med det. Tycker inte att det svarta/bruna har minskat alls, men hon är inte röd och irriterad runt om längre. Tack så mycket! Hoppas verkligen att det funkar. Vet inte vad jag ska ta mig till annars.