Peterbald
Kanske är helt fel ute….. men finns det någon som föder upp Peterbald här?
Jag och min sambo föder upp peterbald 

Jag har också ett nyupptäckt intresse för Peterbald…
Vill gärna veta mer om denna variant av "nakenkatt"- eller tycker ni inte den hör hemma här på sphynx?
Ska försöka googla fram mer info- men jättekul om någon här kan berätta mer om rasen-uppfödare mm..
#1 Jag kan inte hitta någon länk till er -har ni ingen hemsida?
Har ni stamnamn?
Jag undrar också om dessa katter är mycket dyrare än cornisharna som jag endast haft innan-och älskar framför allt..
Man är ju inte miljonärer så priset har tyvärr lite betydelse.
Men så har jag nu sett bilder på Peterbald och blev minst sagt förälskad..fastän jag är såld på cornish.
Självklart är det fritt fram att diskutera Peterbald här också! :)
Buffy-co (o andra intresserade) här är en länk till BareEssentials hemsida. Kan varmt rekommendera kontakt med Isabelle! Hon svarar på alla frågor man kan tänkas ha!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Tack tack!
Såg ju att jag var inne på deras hemsida i natt
-borde sett på anv.namnet att de hör ihop!Men just nu håller de på och fixar med hemsidan så den är inte helt aktuell för tillfället..
Såg nu också att Natali ju har en artikel om Peterbald här på sajten så jag förstår att den räknas hit…
Hmmm skulle vilja haaaaa…ser att det finns supersöta kattungar nere i Helsingborg..jaja-hur ska detta sluta?
Måste skaffa mer info!
Tänk att jag missat denna ras…men den är ju inte stor ännu förstår jag.Älskar det orientaliska utseendet!
Finns det flera här som äger en Peterbald?
Kul att läsa så mycket som möjligt om dom..
Peterbalderna är helt underbara katter :)
Jag föredrar dem framför sphynx om jag skall vara ärlig, de är mer självständiga.
Vad jag vet är vi just nu 6 uppfödare i Sverige men förhoppningsvis blir vi fler.
Vi skall ha två kullar peterbald här hemma under vintern och ser väldigt fram emot små långnosade bebbar 
Är väldigt intresserad av peterbald jag med, skulle verkligen inte tacka nej till en sån söting!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Hon är verkligen vacker!!! Är in och spanar på er hemsida flera gånger i veckan i hopp om att det kommit massa uppdateringar.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Jadu vår webmaster verkar ha tagit LÅÅÅÅNG semester…men ibland uppdaterar jag iaf bloggen med lite info och bilder :) Snart klara med renoveringen hemma så man kan ta lite spontana bilder också så då kommer det komma många uppdateringar :D
#9 Det ser jag verkligen fram emot att få en massa nya bilder att njuta av!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Dom ser ju ut som en naken siames! Vilka fina katter 
#11 Peterbald är en naken siames/oriental i stort sätt :)

Hej, jag har också sett Peterbalds några gånger på en utställning. Tycker de ser supersöta ut.
Det ser ut som om de skulle kisa med ögonen - också här i bilderna, om ni förstår hur jag menar. Är det bara för att jag är van vid cornish/devon ögon, eller varifrån kommer det?
Hej !
Jag föder oxå upp Peterbald , har tre v kvar till min första peb kull, gå in på min hemsida och kika
www flyingspirits.net Mvh Gunilla

#14 ska ha extra koll på din hemsida den närmsta tiden….
#14 Vad kul Gunilla :) Hoppas det går bra och att du uppdaterar oss med många bilder. Själv skall jag hämta upp vår kille i Litauen om några veckor och sedan skall vi också baka pebbar är det tänkt :D
Det blev fel, mitt inlägg hamnade på ett eget under Pebbäbisar, e inte så dukti på de här ännu

Hej!
Jag skulle vilja lyfta den här gamla tråden och ställa samma fråga igen (nu något år senare) som trådens författate gör.
Jag har siames och har sneglat lite åt peterbaldhållet. Undrar nu hur uppfödningen ser ut i Sverige, var finns uppfödarna (kanske flera finns här på detta forum) och hur rasen går ihop med siames?
Jag skulle gärna vilja komma och häsla på i katteri som föder upp peterbald. Han nämligen aldrig träffat någon ännu.
Tacksam för svar :)
Vad jag vet finns det en fyra- fem uppfödare av peb just nu, Gunilla föder fortfarande upp, finns en uppfödare uppe i norr som ännu inte haft kull, ett par i Sthlm och sedan kanske någon mer som man inte har koll på. Pebbarna har inte varit så eftertraktade sällskapskattsvis vilket naturligtvis gör att rasen inte växer sig så särskilt stor.
Förhoppningsvis kan de bli mer populära iom att det är en underbar ras! Vi hade nyligen en kull pojkar som alla var otroligt stora personligheter :)
Peterbald e den mest underbara ras som finns!!!
Hur mycket skiljer dom aug i temperament sphynx och peterbald?
Finns det några uppfödare kvar i Sverige? Lite svårt att hitta någon, jag har letat endel på nätet utan resultat
letat en del jag oxå. är ute efter en naken hona med stamtavla, helst.
Ni finner flertalet uppfödare på Siames i Fokus.
/Elisa