Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett06-avel-och-genetik
Läst 1514 ggr
Emmieline
0

Vill veta mera

hej=) 

jag och min mamma går i köp tankar av antigen en devon eller Spynx så jag börjar här och frågar lite

jag vill vet ALLT ni kan om Spynx , genetik hur dom är som sällskap,avel uställning och hur man ser skillnaden på en bra sphynx och en dålig en. öron rätt och fel, svans kropp typ m,m färger. vart det finns uppfödare. ställen att läsa om dom. och ja allt ni kan komma på . 

jag och min mor har inte tänkt att skaffa på nått år då vi ska ha budget och allt som man behöver, vi kommer då att ställa ut och med tiden beroende på hur katten är och stam och hur det går på tävllingar att börja avla . men vi vill som sagt veta mera om rasen och varför just ni valde den hära rasen.och vi kommer inte ta ungar bara för att det är roligt eller för att få pengar utan vi vill kunna isåfall föda upp ras typiska och som sällskap och så vidare.

tror det var allt =)

tack i förhand

LykkeLii
1

www.sphynxet.weebly.com, kan man läsa om sphynxen.

När ni funnit intressant kull så kolla på upp på www.pawpeds.com om föräldrarna är scannade. Annars när det gäller look så är det nog att läsa raspresenationen flera gånger, träffa olika sphynxar och som du gör nu, kollar med andra. Själv är jag nyligen "sphynxägd" till en superfin kille som jag har på foder. Men det tog mig flera år innan det blev rätt, är otroligt kräsen när det gäller look, temperament och hälsa.

På Facebook finns en underbar sphynxgrupp som heter Älskade sphynx där flera bilder och frågor läggs ut och får snabbt svar på.

Lycka till med sökandet! :)

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se