Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 1964 ggr
emilialinnea
3

får snart hem min lilla nakenfis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag och min sambo åker snart ner till södra Sverige för att hämta hem vår lilla bebis. Men det var ett tag sedan vi hade katt hemma, så satt och gjorde en lista på vad som ska införskaffas. Men när jag kom till schampo blev jag bra osäker… Uppfödaren tipsade mig om babyschampo och att använda babyolja vilket jag kommer göra. Men med hundar så har man ju hundschampo för att dom har ett annat PH-värde vet inte alls om det samma gäller här men vad har ni för schampo till era katter? Och har ni några bra tips på sidor att beställa ifrån? Vart dom säljer allt liksom. :)

/Emilia

/Emilia

kissan78
1

Ett schampo som är riktigt riktigt bra är de av märket Earthbath men det är tyvärr svårt att komma över här i Sverige. Annars så har Espree bra schampon.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

parisi
5

Jag badar min med galltvål, bara naturliga ingredienser och det funkar bra :). Badar han ungefär en gång i halvåret. Behöver inte ens det för de flesta sphynxar håller sig rena ändå, men är allergisk så det kliar lite om jag inte gör det. 

zooplus.dk är en jättebra sida som ofta är väldigt billig. Den danska sidan är billig (dom har svensk också, men brukar vara aningens dyrare där), beställde det mesta jag behövde innan jag köpte min sphynx därifrån :)

kissan78
2

Ja galltvål glömde jag ju självklart, jag som är en stor förespråkare för just galltvål och använder den själv nästan jämnt borde inte glömma av den :P

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

emilialinnea
0

okej tack så mycket! Tror det blir espree i så fall har haft den på hunden tidigare oxå så :)

/Emilia

feliciis
0

Hur går det med katten? Har ni hämtat hem honom nu? :D

emilialinnea
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det har vi och det går super bra!! Han och hunden klickade direkt dem sover tillsammans det enda är väl att hon kan ta hans leksaker om han leker för nära henne så då får han inte tillbaka dem :P Men allt har gått över förväntan han ligger och sover och snuttar mig på halsen varje natt så har fått små sugmärken haha

/Emilia

[Wiveka]
0

Åhh, vilken sötnos ❤️

feliciis
0

#6 Vad kul att höra att ni har det bra! Fick hem min bebis igår, han är underbar. Han är så lekfull och busig, men så fort vi la oss för att sova så hoppade han upp hos oss ❤️

emilialinnea
0

Ja dom är riktigt mysiga! Roligt att ni fått hem honom jag kämpar för att få våran lilla kille att smaka på blötfodret :b

/Emilia

feliciis
0

#9 våran lilla kille älskar blötfoder! Han har alltid torrfoder framme och utöver det så får han blötmat. Men så fort blötmaten inte finns i matskålen så skriker han efter den, han föredrar den verkligen framför torrfodret. Provade att bada honom idag, han var lite nyfiken först men sen var det inte alls kul haha :D

emilialinnea
0

#10 haha ja så gör han nu han sitter och väljer ut de goda bitarna :D Jag hade oxå tänkt att prova bada men enligt uppfödaren så ska han inte alls vara ett stort fan av vatten ;)

/Emilia