Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 01-allmänt-kattsnack
Läst 1221 ggr
feliciis
1

11 veckor gamla Lucius på min axel.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han har hittat sin favoritplats nu :D

emilialinnea
0

Men gud så underbart söt!! Blir så avis min lille åker vi för att hämta imorgon 😃

/Emilia

feliciis
1

Jag har faktiskt inite hämtat hem honom ännu, det blir på tisdag när han är 12 veckor.
Men har varit hos uppfödaren flera gånger och hälsat på, så att vi lärt känna varandra lite :)

emilialinnea
0

#3 Ja okej :) Vi har 90mil till uppfödaren så har bara hälsat på 1 gång och då var han 12 veckor :) Han är 15 veckor nu när vi hämtar honom.

/Emilia

feliciis
0

hur kommer det sig att ni tar hem honom först vid 15 veckor? Nyfiken bara, har ju alltid hört att man kan ta dom från och med vecka 12 :)

emilialinnea
0

#4 Jo det är ju så egentligen… Men jag och sambon körde bara upp ett flyttlass ifrån Västerås till Kiruna. Vi tog ju några bensträckare och en av dem blev i Birsta utanför Sundsvall. Hundnörd som man är gick jag in i djuraffärerna först och hittade på en anslagstavla ett visitkort från en uppfödare de stod att dem hade kattungar. Jag provade ringa för att se om vi kanske skulle få turen att träffa dem redan samma dag för vi tog så korta stopp. Vi åkte dit och fick träffa dem jag föll ju pladask för allihopa och de gjorde även Jonas. Vi ville inte bara ta med kissen på en gång då vi hade bilen full med grejer och vi skulle inte ens få in ett frimärke till de var liksom inte praktiskt möjligt. Sen så ville vi sova på saken också det är ju ett stort beslut. Katten ska ju vara en del av våran familj i många år till så de måste verkligen passa. Nå väl vi tingade bebisen och det var tidigast denna helg som skulle passa att hämta för oss vi ska ju köra 180mil :P

/Emilia

emilialinnea
0

sen skadar det ju inte att han får vara med mamma ett tag till :)

/Emilia

feliciis
0

#6 Är det en liten sphynx eller nån annan ras? :D

emilialinnea
0

#7 de är en sphynx 😍 lätt bästa rasen! :)

/Emilia

feliciis
0

Nej men vilken söt! Ser ut som en liten drakbebis. <3

Längtar nåt galet till nästa vecka! Ska bli underbart att äntligen ha en liten kisse hemma igen. Har velat ha en sphynx i flera år också, så ska ju bli extra roligt :D

emilialinnea
0

#10 ja precis samma här de var väldigt länge sedan jag hade katt sist så går ju runt här hemma som en 5åring på julafton :P

/Emilia

nakenkatt
0

Lycka till båda två till ett bra val av ras.

BareEssentials
1

Grattis till era nya familjemedlemmar :)

Ang ålder så släpper vi i stort sett aldrig en kattunge vid 12 veckor, detta är endast den lägsta åldern du får släppa en kattunge enligt lagen. Våra stannar till 15-18 veckor för det mesta.