Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 8169 ggr
[thisismisk]
0

Tatuera nakenkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir fler och fler som går och tatuerar sina nakenkatter. Vad tycker ni om det? Rätt, fel, omoraliskt, häftigt, djurplågeri, snyggt.. 

Alexandra-S
9

Djurplågeri! Att utsätta djuret för den sortens smärta enbart för att man själv anser att det är häftigt(?) är så jäkla fel!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[majatengdelius]
9

Så otroligt fel. Blir förbannad. Vissa människor är inte skapta för att ha djur. Dessvärre så kan ju vem som helst skaffa t ex en katt eller hund idag…

viktoria91
5

¨Djurplågeri! Enligt jordbruksverket ska man skydda sina djur mot onödigt lidande, detta måste vara höjden av onödigt lidande!

Maria
1

Är det ens tillåtet i Sverige?

/Maria

viktoria91
4

#4 Det får man verkligen hoppas att det inte är, hoppas ingen seriös tatuerare gör detta!

[thisismisk]
2

Jag personligen tycker också att det är fel, fel, fel. Dom blir nersövda under självaste tatueringen, men jag anser inte att det gör det mer okej. Tiden efteråt är lika påfrestande. Det kliar, blir rugor, måste smörjas. Som ett sår. Vad kommer härnäst, öronhänge? (Finns förmodligen redan det också).

viktoria91
3

#6 En onödig nersövning är ju fel i sig också, finns risker i sövningen med. Konstigt att man föredrar djur framför mänskligheten…

[thisismisk]
1

#4. Det vet jag faktiskt inte, ska försöka kolla upp det. Men det var ju bara några veckor sen sex med djur blev olagligt, så skulle inte bli förvånad om det blev/är okej.