Hjälp
Hej.
Det är så att i april i år köpte jag en dam som ensamkatt, då ägaren sa att hon passade bäst ensam. Det har fungerat bra, men nu helt plötsligt verkar hon så extremt rastlös hela tiden. Jag försöker att aktivera henne genom lek och genom att t.ex. lägga ut godisbitar lite överallt men hon är inte alls sugen på detta, och nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag mår så himla dåligt över att se henne såhär, det är så att jag får en klump i halsen i skrivande stund. Självklart planerar jag att köpa en till katt, men då jag för studen är arbetslös har jag inte råd att lägga ut flera tusen på att köpa en katt, och en vanlig bondkatt är inget alternativ då min bror som jag bor med är allgerisk. Sphynxar går dock bra.
Är det någon som har tips på vad jag ska göra? Jag älskar min katt så enormt mycket, hon har hjälpt mig i min depression och nu när hon verkar må annorlunda vill jag självklart hjälpa henne med. Jag gör allt jag kan för att spara ihop pengar för att kunna köpa en kompis till henne men det lär ta några månader innan jag har råd och jag vill inte och klarar inte heller av att se henne såhär så pass länge.
Skulle vara så himla tacksam för svar, det skär verkligen i hjärtat på mig det här.
/Ronja
Blev medlem nu och såg detta nu. Hoppas det löste sig. Isabelle med två damer Don Sphynx..
Jag blev fodervärd till en underbar sphynxhane som hon trivs jättebra med! Så ja, det har löst sig :)