Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 1400 ggr
[Sofiasjostrom]
0

Lös i magen, tips?!

Hej, min katt är lös i magen och varit det nu sen i söndags. Någon som har något tips på hur man kan få stopp på det? 

Tack på förhand!

kattig
0

Bara råkade klicka förbi sphynx forumet och såg din rubrik och ville bara dela med mej av det lilla jag vet!

Såg din andra tråd om att katten kanske var för smal, att den är rätt ny också, så det kan ju bara bero på stress och ny miljö och kan gå över på några dagar/vecka, men där hade ju folk också redan tipsat om att lämna avföringsprover just för att kolla att det inte är bl a trichomonas! 

Ring veterinären och be om råd!

Bra att kolla det snabbt tycker jag, det är inte kul för någon, plus att dom kan bli uttorkade också :(

Min kattunge hade det när jag fick henne och har haft diarre i 2 månader nu, dessutom smittar det så min andra katt fick det också :/ Äntligen sista dagen på medicineringen idag och hoppas det ska bli bättre snart.

[Sofiasjostrom]
0

Ja precis, usch då det låter inte kul! Fått tips om att testa endast saltlösning och ta bort maten i 24h och fri tillgång till vanligt vatten, sen imorgon börja mata med potatisflingor mosad i torsk. Värt ett försök iallafall :) Sen har ja även bokat tid hos veterinär på lördag som ja har just in case ifall det inte blir bättre! Tack för ditt svar! :)

[Wiveka]
0

Det finns ju en "pasta/salva" som man doserar. Egentligen till hund men fungerar utmärkt på mina katter  (Cornish rex). Pro-Kolin+.

Sedan har jag också provat ett pulver som strös över maten. Detta när mina fyra katter fick diaree efter en kattutställning. FortiFlora

FortiFlora beställde jag via nätet och det kom efter ett par dagar.
Apoteket

[Sofiasjostrom]
0

Okej tack för tipset! :)