Annons:
Etikett10-katter-kattungar-till-salu
Läst 33185 ggr
mumsikoff
2008-08-23 16:59

AKUT hem sökes till SPHYNX!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte ens riktigt hur vi ska börja.

Först och främst vill vi säga att detta har varit ett enormt svårt beslut för oss att fatta och vi har dragit ut på det i flera månader. Dock kommer man ibland till en punkt där man måste se sanningen i vitögat. Det är lätt att döma folk på förhand, men snälla läs hela hisotrien och försök att förstå att vi har lagt ner så mycket svett, blod, tårar, pengar och tid på detta att vi inte hade kunnat göra mer!
Vi skriver här med förhoppningen att få hjälp av erfarnare människor med att hitta ett hem åt vår katt Domino då vi har gått in i väggen och ser inget gott slut på detta längre.

Med det sagt kommer här vår sorgliga historia.
En otroligt vacker och mysig sphynxhona vid namn Domino flyttade till vårt katteri i mitten av sommaren 2007. Hon kommer från en uppfödare i Ryssland och var då 1,5 år gammal. Domino placerades i ett tillfälligt hem medan vi gjorde olika undersökningar på henne för att se om hon var helt frisk. Från dag 1 hade Domino en dålig mage och hennes avföring var bokstavligen rinnande. Hon visade sig också vara enormt petig med toan och kunde sätta sig utanför om det inte var helt rent enligt henne. Dock viktigt att påpeka att hon aldrig kissade utanför utan bara bajsade. Det kunde också hända att hon iom diarrén inte hann till toan och droppade utanför. Vid kontakt med hennes uppfödare blev vi meddelade att hennes mage förmodligen berodde på stress, flytt till nytt land och byte av foder då hon hade haft en normal mage hemma i Ryssland.
Under tiden blev inte Domino bättre i magen och vi fick tillbaka alla provsvar. Domino hade inte FIV/FelV och inga andra synliga sjukdomar. Vi fortsatte undersöka henne för att komma fram till vad mer som kunde tänkas vara orsaken till hennes magproblem. Domino hade inte giardia eller annan mask etc och var frisk enligt alla tester. Enda som påvisades var att Domino hade medelhöga titrar av coronavirus i blodet. Enligt veterinär var detta ok och inget att oroa sig om, titrarna borde gå ner när hon hade vant sig vid sin nya miljö och inte umgåtts med andra katter på ett tag.
Tiden gick och vi provade oss fram med hjälp av olika dieter och specialfoder. Domino blev inte bättre i magen och fortsatte gå utanför då oc då. Vi började fundera på om vi hade tagit oss vatten över huvudet och kontaktade hennes uppfödare igen för att skicka Domino tillbaka. Flyget var bokat och vi kom så pass långt som till självaste Arlanda och hennes överlämnande då vi kände att detta inte gick. Hennes uppfödare hade insuerat via vår korrespondens att Domino skulle bli avlivad vid ankomst till Ryssland och detta var något vi inte kunde leva med. Hur skulle vi kunna klara av att veta att vi skickade denna underbart mysiga, vackra och ursöta katt in i döden? Vi fick vända på klacken och ta bilen hem från Arlanda med beslutet om att kämpa vidare.

Vid slutet av 2007 blev Domino stabilare i magen och hade mer tandkrämsliknande avföring, vilket var enorm förbättring från tidigare. Då hade hon gått på kokt torsk och ris diet länge samt att vi hade lyckats få tag på samma foder som hon hade i Ryssland.
Eftersom Domino var inköpt som en blivande avelshona så började vi smått hoppas på att kanske kunna ta en enda kull på henne om hon blev helt frisk. Vi bestämde oss för att placera henne hos en fodervärd tills vidare. Vi hittade tillslut ett par här i Stockholm som ville ta sig an henne. Dem hade tidigare haft andra problemdjur och verkade vara väldigt måna om att hjälpa oss att få Domino frisk. Vi hade självklart informerat fodervärdarna om Dominos mage och coronaviruset, vi lämnade även kopior på alla gjorda tester och veterinärutlåtanden. Domino flyttade in i början på januari 2008. Vi hade telefonkontakt med fodervärdarna och kom förbi då och då med extra probiotika och foder till Domino samt så gav vi anvisningar och råd ang. hennes skötsel, vilka tyvärr inte alltid åtföljdes (detta upptäckte vi alldelles för sent). Tyvärr ett tag efter flytten blev Domino igen sämre i magen. Hon började också löpa under våren och enligt fodervärdarna gick hon ner i vikt. Det hade nu gått ca 1 år sedan Domino kom till oss och vi behövde HCM scanna henne inför ev. framtida kull(och i allmänhet också självklart). Vi bestämde oss också för att samtidigt ta ett nytt test för corona iom att hon hade medelhöga titrar tidigare. När fodervärdarna anlände med Domino till veterinären där vi skulle mötas var vi väldigt förvånade och chockade, Domino såg otroligt smal och benig ut, hon vägde 2,1 kilo bara! Domino blev firscannad mot HCM och blodprov togs (detta var i slutet av maj 2008). Fodervärdarna åkte hem och vi började bli fundersamma på hennes fodervärdar som hade blivit lite mindre nogranna kring hennes skötsel etc. Ett par veckor senare fick vi provsvaren, Domino hade nu högsta coronatitrar möjliga. Eftersom titrarna hade stigit tros att Domino inte träffat några andra katetr ansåg veterinärna att hon smittade sig själv åter och åter igen pga dålig hygien. Veterinär förklarade att risken för FIP inte var så stor, dock var nog magen ett symptom som coronatitrarna orsakade. Iom det bestämde vi oss för att inte avla på Domino.

Under juni meddelade vi fodervärdarna om att vi kommer avstå från att ta kull på Domino och att vi kommer kastrera henne. Fodervärdarna blev måttligt roade då de verkligen hade hopppats på en kull och vi började också märka av att dem inte informerade oss om viktiga saker ang. Domino. I slutet av juni fick vi meddelandet att fodervärdarna ville att vi skulle omplacera Domino och detta var något vi redan hade själva funderat på tidigare. Vi började annonsera efter ett hem till Domino. I annonsen skrev vi att hon var en katt som hade väldigt speciella behov och att hon fick flytta mot kastrationskostnad till verkligen rätt hem.

Förra veckan, på fredagen, stämde vi träff med en väldigt trevlig kvinna som var intresserad av Domino och som vi trodde skulle passa Domino. Vi skulle träffas hemma hos fodervärdarna så kvinnan fick träffa Domino. Vad som hände därefter chockade oss enormt. Vi blev insläppta i ett hem som var täckt av uttorlad gammal avföring och annan smuts (då hade vi inte varit hemma hos dem på kanske 3 månader, dock haft kontakt via telefon samt träffats utanför huset). Det var ingrodd avföring i hela hallen och halva vardagsrummet, köket var helt igenbelamrat av massa skräp och smuts och det stank i hela lägenheten. Domino hade 2 lådor, en öppen medelstor och en pytteliten utställningslåda, tots att hon fick med sig minst 4 lådor vid flytt till fodervärdarna. Varken den ena eller andra verkade ha varit städade på flera dagar, om inte en hel vecka…. Både vi och kvinnan med oss var chockade, äcklade och allmänt upprörda. Fodervärdarna verkade inte se något problem i sin hushållning och verkade inte bry sig överhuvudtaget. Som tur var Domino inte särskilt påverkad, hon sprang runt och lekte lite t.o.m. Dock var detta självklart inget ställe där Domino (eller någon annan katt) kunde stanna något längre, speciellt iom hennes corona.

Dagen efter hämtade vi Domino från hennes fodervärdar och placerade henne hos ett kattpensionat i eget rum utan tillgång till andra katter etc. Fodervärdarna såg mer glada än ledsna ut över att hon flyttade.

Nu till nuläget.
Domino bor för närvarande i ett kattpensionat. Efter samtal med ägarna av pensionatet har det kommit fram att Domino nu är på ruta nr 1 igen. Hon har rinnande avföring och droppar konstant utanför lådan. Iom detta kommer inte kattpensionatet ha henne kvar något längre och hon måste flytta snarast. Efter vår annonsering på blocket har vi fått många svar, men tyvärr finns det ingen som verkar vara kapabel att ta hand om Domino då de flesta som har mailat är antingen unga (under 18), har andra djur eller är bara ute efter en "billig" nakenkatt.
Domino måste flytta snarast till ett hem där man har mycket kärlek, tid och tålamod att ge henne, speciellt över en övergångsperiod. Hennes mage kan bli bättre, dock krävs mycket åtgärder och det kan ta upp till 6 månader om man ser på "gamla mönster". Hon söker helst ett hem utan andra djur eller med möjlighet att hålla henne separerad till en början iaf pga coronaviruset. Ort spelar ingen som helst roll och vi ordnar med transport vart som helst sålänge hon får komma till ett bra och helst permanent hem. Vi kan också bistå ekonomiskt för hennes specialfoder och probitokia tills hon blir bättre. Självklart är kravet att hon kastreras vid flytt ochd en kostnaden kan vi också ta på oss.

Vi har kollat med alla våra släktingar, vänner och bekanta. Tyvärr finns det ingen som har möjlighet och är kapabel att ta hand om Domino. Vi själva har 4 honor hemma varav en med kull och en annan högdräktig vilket gör det omöjligt för oss att ta hem Domino överhuvudtaget. Hade detta varit möjligt hade hon sedan längesedan flyttat in hos oss då hon verkligen är en underbart mysig, social och väldigt öm katt.

Nu är frågan, vad ska vi göra?
Vi har ännu en gång från tredje part fått höra att avlivning är nog det bästa för alla parter men vi känner att det är omöjligt för oss att fatta ett sådant beslut. Vi skulle inte klara av att ta henne till veterinären för avlivning, men tyvärr ser vi just nu inget gott slut på denna hemska historia. Vi har verkligen gjort allt vi kunnat och är väldigt tacksamma för ev. råd från er sida. Vi är otroligt otroligt sorgsna över att efter över 1 års kämpande stå här helt handfallna. Vi vet verkligen inte vad vi ska göra….

Finns det någon som har möjlighet som kan ta hand om någon elelr har någon bekant som är intresserad? Hör av er snarast på nummer 0737 13 05 20 eller 070 441 85 32!

Lägger till bilder på Domino.
Mer info om corona för dem som är intresserade:
http://www.sva.se/sv/navigera/Djurhalsa/Katt/Infektionssjukdomar/Coronavirus-och-FIP---veterinarer/
http://www.sva.se/sv/navigera/Djurhalsa/Katt/Infektionssjukdomar/Coronavirus-och-FIP---djuragare/

Annons:
mumsikoff
2008-08-23 17:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en bild till

mumsikoff
2008-08-23 17:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

och en sista

Stj3rnfallet
2008-08-23 18:05
#3

Usch, vad hemskt! Vilka hemska människor fodervärdarna var! Konstigt att folk inte har klagat när de bor i lägenhet? Jag hade gärna gett henne ett permanent hem! Men bor i en 1:a och blir lite svårt att dela av lägenheten. Eller ja, det går ju, men det skulle kännas lite taskigt mot alla. Om jag får någon av de 2:or jag har sökt, så kan jag mer än gärna ta henne! Hon hade säkert blivit frisk om hon hade varit hos skötsam fodervärd. Men ni kunde ju inte veta att dessa människor var så där oansvariga!
Jag hoppas verkligen att allt löser sig för er! Tyvärr är jag itne tillräckligt erfaren för att kunna ge råd..

Natali
2008-08-24 00:06
#4

Oj oj oj. Det låter jätte jobbigt. Jag hade gärna hjälpt till om jag hade kunnat! Men har ju tyvärr ingen möjlighet med mina katter.

Jag kan dock hålla ögonen öppna.

Jag önskar er all lycka till, för eran del och katten!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Nilla
2008-08-24 15:16
#5

Väldigt tråkig läsning. Jag lider med dig och din stackars katt. Önskar verkligen att du hittar ett nytt och seriöst hem, denna gången livslångt. Det känns bra sorgligt att hon har rest så långt, för att sedan bli omplaceringskatt eller avlivad. Det är nog av yttersta vikt att man följer upp sin katt med regelbundna besök hos fodervärden. Förstår chocken du måste fått, då du såg misären. Gråter

Jag har själv haft en Orientalhona med problem som rektal inkontinens, diarréer och foderintolerans. Det ska till en tålmodig djurvän som är villig att ta tag i hennes diet.

Hade det inte varit för att jag själv har avel och är rädd för corona, så hade jag tagit mig an henne. Håller tummarna för dig.

Hälsningar Nilla/Siames

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

mumsikoff
2008-08-24 16:58
#6

Tack alla för era snälla ord och förståelse! Vi letar vidare!

# 5 Vi var flera gånger och hälsade på hemma hos fodervärdarna och hade kontakt via telefon. Inte en endaste gång då vi var hemma hos dessa fanns det något som kunde få oss att ana att det skulle sluta såhär. Visst, för att vara ärlig så var det inte helt perfekt städat, men det var inte heller nåt som var oroande på nåt sätt. Vi hade inte sett Domino på ca 2-3 månader vid senaste besöket och det endast pga att vi fick en kull hemma och inte ville riskera något med smittan. Dock hade vi fortfarande ofta telefonkontakt och kom förbi för att lämna mat etc. Tack för ditt stöd!

Annons:
Nilla
2008-08-24 17:30
#7

# Jag förstår det. Nej, det känns ofattbart att folk inte sköter om sina djur. Det låter lite som om fodervärden drabbats av psykisk ohälsa och inte orkat hålla efter katterna. Kanske kom du mitt i en sådan svacka och han/hon orkade inte hålla "skenet uppe"?

Ja, inte vet jag. Jag bara spånar. Hoppas verkligen att någon kan ta sig an henne fort.

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kissan78
2008-08-24 19:19
#8

Hade absolut kunnat tagit mig an henne, vid sånna här tilfällen önskar man att man vore singel. Har möjlighet att sätta henne i 'karantän' här och har även vana med besvärlig mage hos katt. Tyvärr har maken sagt att det kommer inte in en till katt här på länge. :(

Förstår verligen att ni inte vill släppa taget om henne! Hon ser helt underbar ut!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Nilla
2008-08-24 19:23
#9

#8 Fota ut maken och ta in katten! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kissan78
2008-08-24 19:26
#10

#9 Gissa hur gärna jag skulle vilja göra det, ibland iaf! Flört

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

mumsikoff
2008-08-25 01:15
#11

Tacl kissan78! Måste säga att jag är lite partisk och håller med Nilla - ut med maken och in med Domino.

VI fortsätter leta efter ett hem till Domino, hör gärna efter med vänner och bekanta om det finns någon intresserad! Vi måste hitta någon innan veckan är slut…

kissan78
2008-08-25 19:26
#12

Tänker så det knakar om jag kan komma på någon… Skulle inte va några problem att hitta ett hem till en katt med höga coronavärden, men en som inte är riktigt ok i magen backar ju tyvrr dem flesta för. :( Tycker jag är jättetrist då katterna kan ha hur underbara personligheter som helst och bara för at magen inte är i topptrim vill man inte ha den. :( Jag har själv problemmage men inte tror jag någon skulle föreslå att jag ska avlivas för det, hoppas jag iaf!

Söker ni ett tillfälligt hem(alltså tills hon piggat på sig) el ett livslångt hem?

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Avantasia
2008-08-25 19:28
#13

Har anmält mig innan men nämner det väl igen. Blir det desperat och det går att ordna transport ner till Göteborg kan jag hjälpa till som fodervärd. Jag har visserligen ingen jätte stor erfarenhet av katter och absolut inte med magproblem men med hjälp och intresse så går ju det mesta. Vore ju verkligen synd om hon måste somna in då hon hon verkar väldigt speciell.

Annons:
mumsikoff
2008-08-25 22:46
#14

#12 Vi letar först och främst efter et permanent hem. ETt tillfälligt hem kommer inte vara någon läsning då hon kommer stressa vid flytt och inte bli bra i magen. Hon måste få komma nånstans där hon kan stanna och hinna stabilisera sig (enligt tidigare erfarenheter har det tagit upp till 6 månader).

#13 Tack ännu en gång! Ska ha dig i åtanke om det inte dyker upp någon mer! Frågan är vad du menar som fodervärd? Vi kommer inte att avla på Domino och hon kommer kasterras så fodervärd i det syftet kommer inte behövas. Menar du att du skulle kunna ställa upp som tillfälligt hem eller ta henne permanent? Som vi skrev tidigare, vi kan enkelt ordna transport varsomhelst i landet - vi får helt enkelt ta ledigt och bila över.

Självklart kräver vi inte någon som har stor erfarenhet av katt utan vi hjälper mer än gärna till som "mentorere" osv.

[Wiveka]
2008-08-26 15:16
#15

Åhh, stackars er, vilken hemsk historia. Tyvärr har vi ju 3 andra katter annars hade det varit mycket tänkbart…..

Håller tummarna för er att ni lyckas hitta en lösning.

SagaLina
2008-08-27 17:02
#16

Stackars kisse vad otroligt tråkigt, jag har tre egna katter annars så hade jag definitivt kunnat ta henne!Corononan gör det ju lite svårt om man inte kan stänga in henne och jag har en två så det skulle i så fall bli i sov rummet. En av min mammas katter har också corona och mina katter har träffat henne en del men….hmmm

 Kan tänka mig att det är coronan som ställer till det och gör det besvärligt att omplacera henne. Har hon fortfarande höga titrar?

Det är inte lätt när katter har knepiga sjukdomar, min ena katt är allergisk mot något ospecifikt och får gå på allergimedicin så jag kan förstå frustrationen över att det inte verkar gå frammåt och sen när det hade blivit bättre så sabbades det av fodervärdarna, usch usch.

kissan78
2008-08-28 12:51
#17

Hur går det? Har skickat ett pm men vet inte om det funkat…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

mumsikoff
2008-08-29 00:21
#18

Liten uppdatering.

Kattpensionatet ringde imorse och påpekade att Domino måste hämtas så snart som möjligt. Som tur var fick vi idag ett väldigt glatt besked om att nytt hem till Domino har hittats och vi kommer imorgon mitt på dan hämta Domino från kattpensionatet och köra henne hela vägen upp till Umeå och hennes nya matte som låter väldigt trevlig och högst kvalificerad att ta hand om Domino. Vi hoppas på att det ska gå bra och kommer försöka hålla er uppdaterade så gott vi kan.

Tack för allas underbara stöd och ni får gärna hålla tummarna att det ordnar sig nu!

kissan78
2008-08-29 00:25
#19

Här håller vi tummar o tassar att det går vägen i det nya hemmet!! är ju nästan 'granngårds' till oss hon hamnar!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Stj3rnfallet
2008-08-29 13:53
#20

Så skönt att det har löst sig för er!

Annons:
[Wiveka]
2008-08-30 14:21
#21

Håller tummarna för Domino och er att allt blir bra!!

mumsikoff
2008-08-31 19:56
#22

Liten uppdatering!

Vi lämnade Domino i hennes nya hem i Umeå igår morse. Hon bor nu i ett underbart hem med sällskap av 3 cornishar, 4 sphynxar (alla kastrater) och 2 hundar (om jag nu har räknat rätt). Det var verkligen supertrevligt där och alla djur var såå otroligt bra omhändertagna och ompysslade, så det kändes verkligen helt rätt att lämna över Domino i dessa händer. Har fått uppdateringar att Domino har gått på toan. Hon hade inte jättelös avföring, iaf inte rinnande diarré, och hon har försökt att gå i själva toan, trots att lite hamnade på kant och precis utanför. Hon har blivit bundis med ett par av katterna och verkar inte särskilt bekymrad av hundarna. Hon har varit jättemysig och verkar inte alls sterssad, så vi fortsätter hålla tummarna nu att allt ska ordna sig. Kastrering kommer bokas för nästa vecka. 

Tack alla som har hjälpt till samt visat stöd!  Ni är underbara!

Kommer uppdatera med bilder från nya hemmet såfort det kommer några!

Dragonrebell
2008-08-31 21:29
#23

Hoppas att det fortsätter bra. Lycka till!Skrattande

Hawknestgrove
2008-08-31 22:15
#24

Åh, har följt denna historia inne på Hittis. Så bra att det har löst sig! Lilla Gumman, lycka till!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Natali
2008-09-01 11:20
#25

Oj, men toppen! Så skönt att det har löst sig! Nu kommer jag ju bo i Umeå (från och med idag), så jag kan jättegärna åka o hälsa på och ta kort åt er! Jag behöver ju också lära känna cornish och sphynx folk uppe i umeå.

Håller tummarna.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

kissan78
2008-09-01 21:36
#26

Vad glad jag blir o höra att det verkar gå så bra!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Marina
2008-09-03 14:59
#27

Usch vilken ledsam historia, stackars kisen, och stackars er! Men så skönt att det verkar ha fått ett lyckligt slut för alla parter. Ska hålla tummarna för att hon får stanna i sitt hem och blir bättre.

Annons:
dara
2008-09-04 21:59
#28

så skoj att höra hur många umebor det egentligen finns här på iFokus. även jag har följt denna historia och är verkligen lycklig över att det verkar ha löst sig till det bättre för lilltjejjen.

skall bliva spännande att se bilder på hur det går

Domino
2008-09-05 11:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hejsan

Det är jag som är Dominos nya matte.

Ville bara skriva några rader och berätta hur det går.

Domino har nu bott hos mig drygt en vecka,

och det är på alla sätt en helt underbar liten kattfröken.

Kelen och tillitsfull men ändå en stark vilja.

Hon kommer förvånansvärt bra överens med de övriga katterna

och har tom. hunnit med att skaffa sig en fästman som

heter Per-Fredrik(kastrat givetvis)

Vad det gäller hennes mage så verkar vi ha fått lite mer ordning

på den och det är på väg åt rätt håll.

Jag kommer aldrig att sluta kämpa för denna lilla pårla och hon

kommer att finnas här för resterande av hennes liv.

Jag vill passa på att rikta ett stort varmt TACK till Polina och

hennes underbara familj för att jag fick äran att ta hand om lill-

tösen och för all den back-up vi fått.

Mvh Dominos nya matte

Domino
2008-09-05 23:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Hej igen

Här är lite fler bilder på Domino samt hennes nya vänner.

Domino
2008-09-05 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

En till…

SagaLina
2008-09-06 20:22
#32

Vilken tur att det har gått bra! Det funkar bra med både magen och coronan?

Tyckte så synd om Domino och blev så glad när jag såg att hon hade fått ett hem! Det är en väldigt fin kattfröken som ni har tagit er an!!

[Wiveka]
2008-09-07 11:17
#33

Åhh, så roligt att det fungerar för Domino!

kissan78
2008-09-07 21:10
#34

Härligt att det går bra för vackra Domino!!! Så kul att se bilder av henne i sitt nya hem!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Annons:
MyTwiggs
2008-09-17 15:42
#35

Ååå vilken fin histora det blev!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

zeldtrix
2008-09-17 22:53
#36

Skönt att det löst sig!

Domino
2008-11-16 13:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Hejsan nu har Domino hunnit vara hos oss ett bra tag.Det har varit både upp och nedgångar.Men vi har och vi kommer och fortsätta kämpa igenom dem.Det som är märkbart på henne att hon ökat från 2,1 kg till 3,2 och det är ju bra.Tycker även att hon ser större ut men det är för att hon nu går med en annan hållning än tidigare,sträcker på sig och har huvudet högt.Tillskilnad när kon kom och försökte göra sig så liten och osynlig som möjligt.Tyvå elller tre gånger per dag får hon kokt kalkon förutom den vanliga maten.Hon är nu även steriliserad.Vi tokälskar denna lilla dam och vi kommer aldrig att ge upp på henne.Hon har en aldeles särskild plats i våra hjärta.Och det nästan bästa av allt hennes avföring är nu helt normal och hon går på lådan.

Dolleminas
2008-11-16 18:03
#38

#37 Så skönt att höra!!!Glad

[Wiveka]
2008-11-16 18:10
#39

#37. Kul att få lite uppdateringGlad härligt att hon mår bättre!

Natali
2008-11-16 18:41
#40

Åhh vad bra. Så trevligt att faktiskt få höra bra slut på olyckliga historer!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Hyperaktiv
2009-04-10 14:03
#41

HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Annons:
Domino
2009-04-10 14:18
#42

Påskhälsningar från Domino vår egen lilla solstråle.

Allt går fortfarande väldigt bra.Hon är bara för go,sötisen!

Domino
2009-04-10 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

En misslyckad påskbild på henne.

zeldtrix
2009-04-10 19:48
#44

Så roligt att allt går bra :).

[Wiveka]
2009-04-10 21:52
#45

Så härligt att höra att allt fortfarande går braGlad

Sunrise
2009-04-11 02:03
#46

Vad härligt att det blev ett lyckligt slut! ?

Singo-Torpet
2009-05-11 02:17
#47

en saga med det bästa slutet =)

Johanna161
2009-05-14 01:56
#48

Jag blir alldeles tårögd av såna här berättelser. Tur att det löste sig för lilla söta Domino!

Annons:
Hawknestgrove
2009-05-14 19:05
#49

ja det är såna här uppdateringar man vill ha på alla kissar. Dessvärre, så blir det ofta väldigt tyst och det är tråkigt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Singo-Torpet
2009-05-24 01:24
#50

jag blir varm inombords när ja läser detta inlägg, (läser det om och om igen) hoppas allt är bra med er och nakenfisen…

vinteralvan
2009-05-26 12:26
#51

Åh, vad bra. Såna här lyckliga slut vill vi ha. Lycka till i fortsättningen också.

Domino
2009-05-26 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Domino

uppdatering

Här kommer några nytagna bilder på vår lilla älskling Domino.

Allt går mycket bra.Hon är älskad och vi gör vårt allra bästa för att ge henne den trygghet och stabilitet hon behöver.

Hon är en glad och harmonisk katt.

Domino
2009-05-26 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

En bild till…

Domino
2009-05-26 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

och ännu en…

[Wiveka]
2009-05-27 14:17
#55

Åhh, vad roligt att det fungerar så bra. Hon ser verkligen ut att må braSkrattande

Annons:
Singo-Torpet
2009-05-28 00:06
#56

vad kul att höra.. en riktig solskens historia =)

Cornish-rex
2009-06-11 19:30
#57

Vilken underbar människa du är som tar hand om Domino!

[Mamma-Mia-Marie]
2013-06-12 11:35
#58

Trillade in här då jag googlade runt lite och vilken historia…hoppas allt fortfarande är bra med Domino, bor själv i Umeå och vill lära känna både lite rex folk och sphynx folk =)

Linboll
2013-06-12 16:19
#59

Vilken GRIPANDE historia!!! Och jag hade rysningar längs ryggraden där ett tag, men som ni säger, En saga med bästa slutet!

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Upp till toppen
Annons: