Annons:
Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 960 ggr
Melden
2019-01-06 02:02

Sphynxs frågor..

Hej hej, jag vill jätte gärna skaffa mig en sphynxs katt i framtiden. Då jag gillar att rasen är väldigt tillgiven och vill gosa å så vidare. Men innan man skaffar så att säga så har jag lite frågor. 1. Är de jätte elakt att bara ha en sphynxs katt, har hört att katten mår bättre av en kompis. 2. Kan man ta med sig katten på olika saker, ex kompisar eller till jobbet? Eller är de jätte stressigt för de? Tycker ju de är kul att ha med sig sin nakenfis lixom:) 3. Om man köper en omplacerings sphynxs, alltså en äldre katt. Kommer den bli lika tillgiven som om man hade skaffat en kattunge? De kanske är bättre för mig att skaffa en äldre katt i början men vill ju att den ska festa sig för mig om ni förstår vad jag menar. 4. Hur mycket kostar eran spynxs/sphnxar i månaden? Glad för svar:) ^_^

Annons:
NiQQi
2019-01-15 13:08
#1

1, Nej. Men du bör vara medveten om att de kommer krävas mer av dig, då den bara får social och fysisk stimulans från dig. 2, De är nog individuellt hur roligt dom tycker de är och hur mycket dom får ut av de. Men helt klart görbart. 3, Tror inte de spelar någon roll om du köper kattunge eller en vuxen katt. Oavsett blir de en omställning att flytta och kanske tar ett tag innan dess fulla potential visas. 4, -Vi har 4 katter två Don sphynx samt 2 sibiriska. Försäkring går typ på 100kr/katt/månad och då fick vi endå betala 5000kr ur egen ficka då ena katten blev sjuk. -Mat, mja går kanske 4-5kg i månaden, inte riktigt säker 😅 då köper vi stora säckar och flera så vi får rabatt, men har man bara en så måste man tänka på att maten kan förlora smak om påsen är öppnad länge. -går 6-10L sand i månaden. Kanske 200kr -övrigt typ 200kr

Upp till toppen
Annons: