Annons:
Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 1292 ggr
MaritaMedLångtAnvändarnamn

Sphynx med diarre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa, jag har en hona som närmar sig 10 år, och hon har alltid haft mer eller mindre diarre senaste 7 åren. Det brukar funka att köra en raid av Royals specialfoder för känsliga magar men denna gången har det ingen effekt.. hon har vattniga diarréer minst 5ggr/dag sen ca 3v tillbaka, där hon lägger hälften av dessa utanför lådan trots att jag plockar den varje gång jag sett att hon vart där. Hon har haft Giardia ca 2 år sen men har testat båda katterna ett par gånger efter behandling och sanering och har fått tillbaka att det inte finns några spår kvar efter detta. Nu kör jag en ny diet sen en vecka tillbaka på inrådan av veterinär där hon får filmjölk, kokt ris, och kokt lamm. Hon har slutat kräkas, men vattendiarren fortsätter.. ibland läcker hon även när hon sover, och hon har ofta färskt blod i avföringen. I övrigt verkar hon piggare i humöret, men hon är uttorkad, huden fjädrar inte tillbaka som den ska när man tagit tag i det.. tycker ni hon ser mager ut på bilden? (Ignorera att hon är smutsig, har inte velat stressa henne med bad nu när hon är så dålig) Jag är rädd att jag kommer behöva ta bort henne snart då hon inte kan hålla inne den lösa avföringen.. har någon nåt sista tips jag kan prova? Har givetvis provat olika foder med långsamma övergångar.

Annons:
MaritaMedLångtAnvändarnamn
#1

Hon fick somna in i veckan :(

Pia-69
8/8/18, 8:57 PM
#2

#1 Beklagar din förlust!❤🖤🥀


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Vixxen
8/9/18, 1:03 AM
#3

Åh, så tråkigt! 🌺

Upp till toppen
Annons: