Annons:
Etikett10-katter-kattungar-till-salu
Läst 1388 ggr
Ebbajohansson98
2016-07-02 01:28

Älskar

Har klappat en sphynx och blevit helt kär i den rasen! Så nu undrar jag var i skåne man kan köpa en. Eller nära skåne!

Annons:
vendelay
2016-07-02 22:39
#1

Älskar du rasen för att du har klappat på en Sphynx?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Wickedwoman]
2016-07-09 21:00
#2

Jag förstår att du tycker de är härliga, de är jättesociala katter som mer beter sig som en hund och jag blev lila kär första ggr jag träffade min väns katter (hon hade då 6 st). Jag har själv en sphynxhona sedan 5,5 år tillbaka och hon är inte som en annan kattras då de andra är mer självständiga. Min uppfödare i Helsingborg avlar inte längre tyvärr så vet inga andra här i skåne. Det du bör tänka på innan du skaffat en sphynx är som min uppfödare sa att de ska inte vara själva, de måste ha en annan katt som sällskap för att trivas, speciellt om du är borta mycket och jobbar/går i skolan långa dagar (alltså inte om du alltid är hemma för då duger sitt sällskap lika bra). De är nämligen extremt sociala och behöver mycket kontakt. Sen kostar de ju ca 10 000kr och uppåt. Jag valde att rädda en hemlös katt samtidigt och de två är nu bästa vänner.

[Wickedwoman]
2016-07-09 21:40
#3

Glömde skriva att det bästa är att googla "uppfödare sphynx skåne" eller liknande så du kan hitta någon nära dig. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: