Annons:
Etikett03-allmänt-om-don-sphynx
Läst 3205 ggr
SphynxPysen
2016-05-19 00:31

Jag vill tatuera min Don Sphynx katt! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver lite hjälp.
Jag har skaffat min första naken katt och det skulle vara sjukt gulligt med en tatuering på honom. 
Innan någon får panik så menar jag absolut inte en riktigt tatuering! Usch!
Jag tänkte bara att det finns vatten tatueringar som man hade som barn som enkelt tvättas bort med vatten och tvål. Det vore gulligt att testa någon gång på min lilla grabb så han ser tuff ut till fina tillfällen. :)

Men! Jag vill ju självklart inte skada hans känsliga hud! För jag tänker inte göra något som är farligt för min lilla kille!

Är det någon som har testat vatten tatuering förut på sin naken katt? Haha! Det finns ju allergi vänliga alternativ för vatten tatueringar.
Om det inte är några beskymmer så vill jag testa. Men det är ingenting jag tänker utsätta honom för ifall det är irriterande för huden.
Jag ville bara fråga någon mer erfaren Sphynx ägare som vet hur pass känslig deras hud är.

Annons:
Ananse
2016-05-19 01:16
#1

Katter är finast som dom är i verkligheten.

Fast jag vet i och för sig inte vad 'verklighet' är när det gäller såna här abnormiteter, där man har avlat på olika genetiska defekter. Det bästa du kan göra är nog att låta din stackars lilla sjukling somna in, så vänder du dig till ett katthem nånstans. Det finns hur många som helst vanskötta och/eller övergivna katter som längtar efter ett hem. Riktiga överlevnadsdugliga djur som kan leva så som katter mår bra av att leva.

En sån kan förhoppningsvis leva ett värdigt och naturligt liv och må bra så länge den lever. I stället för att långsamt plågas till döds av diverse genetiska sjukdomar som vi människor har orsakat för att avla fram husdjur med spektakulärt utseende.

Honestyisdead
2016-05-19 01:30
#2

#1 Vilket jäkla dumt inlägg! En nakenkatt är inte sjuk bara för att den är naken. Rent idiotiskt att råda någon till att avliva en frisk katt för att du ogillar hur man avlat fram den. Och köper man katt från bra uppfödare brukar dom inte få sjukdomar eftersom uppfödare avlar för att få bort eventuella rasbundna sjukdomar. 

Och att du i samma inlägg förespråkar utekatter. Det om något är oansvarigt.

oddahviing
2016-05-19 02:42
#3

"Fusk tatueringar" är ju godkända för att användas, och främst är det barn som använder dem så jag skulle tro att de håller rätt hög standard när det kommer till säkerhet. För alla är ju rädda om sina ungar ^__^ Testa en liten tatuering och se så att han inte reagerar? Är ingen expert så du får la vänta på andra sphynx ägare o svara men i alla fall 😛

'-Headlights on the highway-'

Bizi
2016-05-20 10:14
#4

#1 Jösses, mycket korkat har jag hört om sphynx, men detta var det dummaste på riktigt länge.

#0 Tror inte att "tatueringen" i sej är farlig så länge den är på huden bara eftersom de är skapade för barn, men jag funderar på hur bra det är att slicka i sej dom? Mina hade absolut slickat på dom eftersom de hade känt att något satt på huden.

Lejonhjarta
2016-09-11 23:58
#5

#1an måste ju vara ett troll som krupit upp från något stenröse för så korkad kan man väl inte vara… Vill nog bara ställa till tjafs.

#0 Som Bizi skriver så kanske dom slickar på det så du får väl prova på ett ställe där hen inte kommer åt och har hen kompisar så får du ha koll även på dom. :-)

SivMimmi
2016-12-22 11:29
#6

Alltsååååå #1…..

Om du googlar o läser om hur Sphynxen kom till innan du uttalar dig om avel på genetiska defekter…….

Det vore smart kanske!!

Annons:
Pia-69
2016-12-27 20:30
#7

#1 Riktigt elakt av dig att säga till en kattägare att avliva en frisk katt som säkerligen är mkt högt älskad!! Skäms på dig! 😠


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: