Annons:
Etikett10-katter-kattungar-till-salu
Läst 1283 ggr
pulver
10/16/15, 12:56 PM

Omplacering Sphynxkille 9år

Jag har en sphynx på 9 år med underbar personlighet, som vill komma till någon som har massor med tid för honom! Han är kastrerad och det finns självklart papper på honom.

Han har bott med mig i 5 år och vi har trivts väldigt bra ihop. Jag tog över honom av en bekant väldigt hastigt då han visade tecken på att inte trivas hos dem.  Allt lugnade ner sig när han kom till mig, antagligen då han flyttade från en familj med barn, katter och hundar till mig som inte hade några andra djur eller barn.

Jag har nu flyttat till ny ort, med sambo och allt som kommer till.  Jag har familjen många mil bort vilket betyder mycket helgresor för mig.  Jag har ingen som då kan passa mig sphynx, vilket betyder att han ofta måste följa med på mina resor- något jag helst velat se att han slipper.

Min sphynxkille söker alltså ett hem där han kan få vara den han är- sova när han vill, busa när han vill, få den kärlek han behöver, gosa in sig hos någon om nätterna och mysa.  Han bor helst utan andra djur, och om det finns andra djur i familjen ska detta inte vara en katt. Han går (kanske) bättre ihop med hundar enligt tidigare erfarenheter.
Han söker sig till ett hem där det inte finns småbarn, detta vet jag också från tidigare erfarenheter.  Lugn och ro är viktigt för honom!

Jag tycker det är extremt viktigt att han hamnar i ett hem där allt känns bra. Det handlar inte om att sälja honom till ett högt pris, utan hitta ett hem med kärlek. Pris diskuteras därefter.

Bilder skickar jag gärna privat om intresse finns.

Kontakta mig gärna på lindamariaeklund@gmail.com för frågor och intresse.

Annons:
Neuzs
11/23/15, 2:07 PM
#1

Åh vad synd med barnbiten då vi söker en spynx, gärna äldre :) har dock 2 små barn!

Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja! Gladwww.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

Upp till toppen
Annons: