Annons:
Etikett10-katter-kattungar-till-salu
Läst 2941 ggr
JMB
5/1/17, 6:31 PM

Sphynxpar söker nytt hem

Hej!

Det är med ett tungt hjärta jag insett att jag inte kan tillgodose det mina sphynxar behöver längre. Dom är väldigt sociala och kelsjuka och vill komma till ett hem där dom inte behöver vara ensamma så mycket. Det ska inte finnas andra djur eller yngre barn i hemmet.

Ior är en bestämd, lugn herre på 4 år som till en början kan vara lite avvaktande. Han älskar att sova tillsammans under täcket och när det är keldags spinner han tills han dreglar.

Doris är ett riktigt charmtroll på 3 år. Ena stunden jagar hon runt en tofs eller en fluga för att i nästa stund kasta sig i ditt knä och stångas för att bli klappad. När det är sovdags vill hon helst av allt ligga så nära dig det bara går och spinner högt.

Tveka inte att höra av dig om du/ni är intresserad och vill veta mer om dessa två underbara individer. 

Katterna är renrasiga med stamtavla, vaccinerade och försäkrade i Agria.

Pris: 10.000 :- för båda (Säljes ENDAST tillsammans)

Annons:
Touche
7/19/17, 10:08 AM
#1

Hej!

Jag heter Alexis och bor tillsammans med min partner David i Farsta (båda har fast jobb och bostadsrätt). Vi söker nu en fyrfota tillökning i familjen men David har just fått veta att han är överkänslig mot pälsdjur.

Jag vet att nakenkatter också är allergena och att rasen inte är "allergivänlig" (som många vill tro) men vi skulle vara beredda att testa att ta över dina två kattpojkar. Om vi inte får allergikänningar (eller bara mycket svaga sådana) så fortsätter vi gärna vara ett stabilt forever-home för dem.

I annat fall måste ni se er om efter en ny ägare, detta kan vi då kanske göra tillsammans? Vi är kärleksfulla, lugna och avslappnade. Bor på 53kvm men letar i nuläget efter något större. Vi skulle bli bra kattföräldrar om det fungerar för oss med allergin. Skulle du vara villiga att låta oss prova med vetskap om att risken för en allergisk reaktion finns?

Med vänliga hälsningar,

Alexis Wiklund 0737638289

emda91
9/21/17, 11:15 AM
#2

Hej,

Ser att det var 4 månader sen ni la ut annonsen. Men man kan ju alltid göra ett försök ifall dom finns kvar hos er.

Vi är en familj på 4, där barnen som är 7 och 9år bor hos oss varannan vecka. Vi är kattvana allihop och skulle mer än gärna ta över ansvaret för era katter. Bor i en 3,5a på 87kvm men spanar efter hus så småningom.

Har sedan länge tittat på rasen Sphynx och blir mer och mer farcinerad.  

Hör gärna av dig om det är så att katterna finns kvar, tar gärna mer frågor och svar över telefon.

Upp till toppen
Annons: