Annons:
Etikett10-katter-kattungar-till-salu
Läst 6548 ggr
Amelina
3/10/17, 12:37 PM

Sphynxtej till salu

Hej till alla som älskar sphynxar.

Vi har en kille  blå sphynx i 4 år snart och vi märkte att han har blivit mindre aktiv och sover mest i tiden. Därför köpte vi åt honom en tjej på 8 månader för att sätta fart på honom. Och det var fel.

 Han är bortskämt katt och är van att allt är för honom. Tjejen har inte blivit accepterad av honom och han bara jagar henne bort från soffan, sängar, klätterställning , matskål, oss….De bråkar mycket. Vi trodde att det blir bättre med tiden, men tyvärr. På kvällar håller vi de separat , men är oroliga på dagar.Vi vill inte nån skada hände och då bestämde vi att sälja liten guldplut igen.

Hon har stamtavla och är blåsköldpaddmaskad  SE* Yoda Star Cara.

Hon är försäkrad , registrerad, kastrerad och vaccinerad.

Jättegullig tjej som gillar prata , leka och mysa, men ganska tuff och orädd.

Fin personlighet har hon och redan har tagit  stor plats i våra hjärtan. Vi vill att hon hittar ett bra hem som blir permanent för den här gången.

Priset är 8 000 kr.

Annons:
[Devya]
3/17/17, 8:00 PM
#1

Hur länge har ni haft henne`?

Amelina
3/19/17, 5:00 PM
#2

1månad. I dagsläget de är sepsrerade.

Amelina
3/19/17, 5:00 PM
#3
[Devya]
3/20/17, 3:20 PM
#4

#2 Wow, men då har ni kanske gett upp alltför tidigt.

Det tog över 5 månader för min kisse och vår kattgäst att någorlunda acceptera varandra. Efter 3 månader så trodde jag det var helt kört för vid ett läge så blev det bara värre mellan dem. Helt plötsligt kan de sova i samma soffa. 

Så visst, det kanske verkar omöjligt men ge det lite tid. Skulle rekommendera 6 månader och ha det inte alls blivit bättre efter det så har ni ju åtminstone försökt. Man måste ha tålamod i sådana här situationer, det fick jag erfara åtminstone! :)

Så ge inte upp ännu!!

Amelina
3/24/17, 11:29 AM
#5

Vi vill inte hon blir skadad. Är rädda att lämna de ensamma. Han är stor , tung och bortskämd katt, hon är liten, lätt, livlig flörtig tjej. Så synd, vi börjar bli kära i henne…

nypisnina
3/24/17, 5:34 PM
#6

Klipp klorna på båda katterna så minskar riskerna att de skadar sig. Oftast så är de små kvicka katterna duktiga på att komma undan. Jag hade också gett de mer tid. Ni kan prova att ha de separerade under dagen också och byta rum som de är i så att de får nosa och vänja sig vid varandras dofter mer innan de får träffas. När de börjar vänja sig vid varandra så kan man börja leka med aktivt med båda katterna, vid lek så ökar självförtroendet och snart kan de se att de kan ha kul ihop också. Jag har aldrig varit med om att jag inte har kunnat lösa katternas grälande med varandra, de har alltid accepterat varandra efter ett tag.

Annons:
[Devya]
3/24/17, 6:40 PM
#7

#5 Visst,  jag var också rädd att min katt skulle bli skadad och därför lämnade vi dem aldrig ensamma tillsammans utan såg till att separera dem då vi var borta och sen även till natten. I början kunde de inte ens vara i samma rum. De fräste och hade sig samt den ena 7 kilos katten ville flyga på min lilla 3,4kg katt. Det var skrämmande. Vi avvärjde dock sådant och såg till att hålla dem under uppsikt och det gick bra. Visst är det knepigt i början men det brukar alltjämt vara värt det i slutändan! Det tog som sagt tid för oss - 5 månader.  Vi håller dem fortfarande separerade då vi går och jobbar och ibland även om natten. Då vi är hemma så får de vara tillsammans. De kan fortfarande bli sura på varandra och smätta till varandra men det är inte med samma aggressivitet som tidigare.  Man märker en stor skillnad på hur de nu bråkar jämfört med tidigare. Vi kan nu även lämna dem ensamma en kortare stund, typ då vi åker till butiken. Då vi kommer hem sover den ena i soffan och den andra i fåtöljen. Ibland så väntar de båda två vid dörren då de hör oss komma. 

Det låter dock som om ni har redan valt att ge upp. Tycker det är synd för visst finns det ännu möjlighet för dem att bli vänner. En månad är egentligen inte alls en särskilt lång tid. =/

LinnDahlgren
4/11/17, 7:52 PM
#8

Hej! Jag och min sambo är intresserade. Har hon flyttat än? Vi har en sphynxtjej och vill ha en till familjemedlem, har inga barn och bor stort. Var bor ni och finns det möjlighet att få komma och hälsa på? Mvh Linn

victoriasundberg
5/22/17, 3:00 PM
#9

finns hon kvar?

Upp till toppen
Annons: