Annons:
Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 1997 ggr
Beafer
11/25/15, 10:24 PM

Vad är för kallt?

Jag och min sambo har precis flyttat till hus från lägenhet. I lägenheten var det ju alltid samma temperatur. Nu pendlar det ganska mycket här hemma. Vad är för kallt för en sphynx? Hur varmt har ni hemma? Skulle även vilja ha tips om någon hittat bra kläder till dom. I alla affärer här är alla kläder i syntet . Och det känns ju inte så bra.

Annons:
Bizi
11/26/15, 11:28 AM
#1

Här pendlar de mellan 18-29 grader (veduppvärmt).

Våra har aldrig kläder på sej, möjligen när vi ska åka till veterinär eller så och det är kallt ute. Dels är jag rädd att de fastnar och skadar sej och sen så klarar de sej bra utan kläder.Våra har dock konstant tillgång till mysiga bäddar och filtar där de kan kura ihop sej om temperaturen går nedåt.

Tipsar dock om Marlénes Sphynxkläder & Barnkläder på Facebook, hon är jätteduktig. Annars är Ebay toppen :)

Beafer
11/26/15, 5:44 PM
#2

Vi kör också kamin. Här har det gått ner på 18 någon gång. Blev jättenojig och tänkte att dom skulle frysa ihjäl typ. Dom har ett alldeles eget täcke i soffan :) Och bäddar och sånt också så klart. Jättekonstigt att reflektera över det här efter tre år med sphynx. Har ju inte behövt oroat mig innan. Så om det är typ 20 när jag kommer hem så behöver jag inte få panik och börja tokelda?

Bizi
11/26/15, 11:04 PM
#3

Knappast inte om de har eget täcke i soffan! Kanske ska skaffa ett till eget täcke till våra med. Men jag lär inte få ligga i fred i sängen ändå. Det man kan märka är att de äter lite mer när det är lite kallare, men 20 grader är absolut inga problem :) men du vet, plötsligt får man för sej saker… Men de lär älska dej mer om du eldar ;)

Beafer
11/27/15, 11:09 AM
#4

Mina sover så gott i vardagsrummet där det är varmast :D Jag eldar alltid så mycket att jag får skäll av sambon för han håller på och svettas ihjäl. Jag hatar att frysa! Kanske därför jag blev så nojig :)

aloizias
12/28/15, 12:34 AM
#5

Här finns kläder till katter https://www.kattkompaniet.nu/kattklader

Vixxen
12/28/15, 7:44 PM
#6

Sy och sticka eget!

Annons:
Upp till toppen
Annons: